Het is 18 mei 2025 15:43

Auteur studio flitser
 studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 17:02 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi allemaal,

Ik zou graag een set willen kopen van 2 flitsers en achtergronden. Aangezien je met een softbox ook kan met wat je met een paraplu kan (en niet andersom) denk ik voor een softbox te gaan. Mocht ik het fout hebben laat het mij dan aub weten.

Ik kwam uit op deze set:
*knip* oops vergeten dat linkjes niet toegestaan zijn hier.

edit: het gaat om een 'Falcon Eyes SSK-2250D Fotostudio Flitsset'

Nu weet dat ik het handig is om een systeem erbij te nemen waardoor de flitsers draadloos kunnen worden aangestuurd. Ik twijfel alleen over het vermogen en kwaliteit van de flitsers. Een tijd gelden kocht ik een goedkoop statief (40,-) en die viel me echt heel erg tegen. Haha hoe kon het ook anders. Maar zonder enige ervaring kocht ik deze en ik was me niet bewust waaraan een statief moet voldoen... Gelukkig kon ik mijn geld terug krijgen en nu ben ik nog steeds tevreden met mijn manfrotto. Echter dit wil ik voorkomen met mijn flitserset... Ik weet niks van flisters dus ik ben afhankelijk voor info die ik van internet haal.

Mijn bedoeling is om voorlopig te experimenteren met flitsers. Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee. Voorlopig wil ik bekende/kennissen gaan fotograferen en ook stilleven en huisdieren. Wel wil ik een tijdje vooruit kunnen, iig dat ik niet over 2 maanden weer een nieuwe set moet kopen omdat mijn eerste aankoop beperkt is in mogelijkheden, slecht van kwaliteit etc..

Graag hoor ik of jullie wat tips voor me hebben.

p.s Ik ben niet vies van tweedehands spullen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 17:07 
Lid
Fotografie

Wilbert linkjes die niet bedoeld zijn als reclame zijn toegestaan.
Als leden zelf regels gaan verzinnen wordt het een mooie boel hier ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 17:13 
Lid
Fotografie

Dan heb ik dat verkeerd begrepen Frans.

Het betreft deze set: http://www.bonjourfoto.nl/Flitser-Sets/Falcon-Eyes-SSK-2250D-Fotostudio-Flitsset.html

Wilbert

studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 18:26 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik kan niet in je portemonee kijken natuurlijk.

229,- voor een flitsset is niet veel. Maar wat krijg je dan?
- Twee flitsers met niet al teveel vermogen (vind 250 watt echt een ondergrens, zeker als je grote softboxen moet gaan vullen. Het is leuk als accent, maar vaak te weinig als hoofdlicht)
- Een aansluiting op de flitser die, in mijn ervaring, niet al te degelijk is
- Een instellicht van 50W wat alleen aan of uit kan (dus vol of niet branden)

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar ik weet niet wat je uit kunt geven.
Een flitsset gaat, als je er zuinig op bent natuurlijk, best lang mee. Natuurlijk moet je af en toe eens een flitsbuis vervangen. Maar je kunt er jaren mee vooruit. Koop ook een set waarmee je dan over een paar jaar ook nog vooruit kunt. Je kunt nu 230 uitgeven aan deze en over vier jaar een andere kopen. Misschien dat je voor deze nog 75 euro beurt. Het verschil (230-75=155) kun je ook in je zak houden en meteen voor een betere set gaan. Je zult dan wel op minimaal het dubbele moeten rekenen.

Denk dat je met deze: http://www.bonjourfoto.nl/Flitser-Sets/Linkstar-LFK-400A-Fotostudio-Flitsset.html beter uitbent (kijkende in dezelfde winkel dan)

studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 18:34 
Lid
Fotografie

Zit me trouwens ook te bedenken, waarom meteen een set. Geef het geld van een set uit aan één goede flitser en koop er een reflectiescherm bij. Daar kun je ook al heel veel mee. Je geeft aan te willen experimenteren. Met een enkele flitser en reflectiescherm kun je zeker al genoeg doen en je kunt er prima van alles mee leren. Ik kan je legio voorbeelden laten zien van dingen die gewoon met één flitser gemaakt zijn,

studio flitser
BerichtGeplaatst: 29 jul 2013 21:26 
Lid
Fotografie

hoi Jeroentje, dank je voor je reacties. Ik denk dat ik verkeerd ben begonnen. Wellicht is slimmer eerst mezelf te verdiepen in studio fotografie. Dan kan ik de vragen gerichter stellen.
Het is misschien ook slim eerst wat spullen te huren. Dan kom ik er achter wat ik fijn vind en wat niet.

Wilbert

studio flitser
BerichtGeplaatst: 30 jul 2013 17:31 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik zou geen FE flitsset kopen van deze prijs. En er zeker geen huisdieren mee fotograferen. Ik weet dat deze lampen erg heet kunnen worden en zelfs kunnen knallen. Ook om mee te experimenteren geen handige set omdat je juist wil oefenen met het stellen en richten van licht. Het instellen met deze set kan niet echt secuur. Als ik je een tip mag geven? Vraag een fotograaf met studio eens om een les of oefenmiddag. Dan weet je of je het wat vindt, krijg je goede tips en kan je zien wat je ermee kunt. En dan kan je altijd een set aanschaffen. Of lossen spullen.

groetjes
Nuelle

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp