Citaat:
Ik dacht het gisteren op mijn oude werklaptop al te zien, maar zie het thuis ook.
In de nek van dame links en bij het achterhoofd, zitten oneffenheden in de achtergrond (gekloond?). Op de rechterschouder van de linkerdame zit ook een minder goed bewerkte plek en de bladeren tussen de schouders van beide dames kijkt ook anders dan bovenliggend.
Raar dat je van ales ziet in mijn achtergrond ?...want daar heb ik eigenlijk niets aan gedaan.
Ik zit op F 3,2 en die struiken staan toch een redelijk stuk achter de modellen.
(En ook op verschillende afstanden)
Er was wel redelijk wat wind, misschien is het beweging in de bladeren?
Aan de huid van de modellen heb ik ook niet al teveel bewerkt, op het linker
model twee oneffenheden op haar wang, op het rechter, oneffenheden
op het voorhoofd. Ik kon natuurlijk meer, en fijner bewerken, zeker en vast, maar was dit voor een buiten shoot
eigenlijk nodig ?
De ruggen van de modellen zijn zoals ze in het echt waren, niet perfect, daar ben ik met je akkoord.
Tussen bomen heb je soms wel parasite reflecties, lichtgaten, daar kan eventueel ook aan gewerkt worden,
maar heb ik dus ook niet gedaan. (vond het niet storend)
Het was ook flink warm, dit geeft wel wat huid reacties, kleine kleurverschillen tussen geplooide huid en
strakke huid...
Die zeur puntjes zitten dus wel degelijk in de foto, maar persoonlijk voor mij niet belangrijk genoeg
om er nog een uur aan verder te besteden, ik heb honderden foto's te bewerken, en dan moet je
soms een tijdlimiet voor de bewerking stellen.
Ik bedank je alleszins voor je eerlijk commentaar, en voor je moeite
Grtz, Daniel
PS: er is inderdaad alleen een groot reflectie scherm gebruikt, op afstand en niet direct op de modellen,
dit was te hevig op het middag uur, en een grote hoeveelheid licht is hier tegenlicht...
PS # 2 : Oh ja , nu herrinner ik me, ik heb in de achtergrond 2 of 3 vliegen weg gewerkt, misschien is hiervan iets of wat te zien, dit kon dus beter...