Dat voor en na vind ik niets. Misschien leuk voor klanten, nut op een fotoforum ervan zie ik niet.
Voor mij gaat het om het eindresultaat, de foto, de sfeer die je neerzet. Iedereen kan lelijke 'before-foto's' neerzetten, zegt me dus niks.

1. Vind haar huid erg vlekkerig. De achtergrond overigens heeft ook erg veel verschillende schakeringen donker; is je achtergrond niet geheel dekkend achter het model, of...?
Lichtopstelling vind ik mooi zo. Haar hand vind ik erg massief overkomen zo, zou deze denk ik mooier vinden zonder die hand.
2. Het licht vind ik hier iets minder mooi dan in de eerste. Haar huid schijnt ook erg rood (door t jurkje). En de achtergrond gaat hier ook mis?
3. Deze houding spreekt me het meest aan van de drie. Licht van eerste in deze foto zou ik mooi vinden.

Haar gezicht is hier heel veel lichter dan de rest van haar lichaam... De achtergrond is ook hier vreemd.
Ik zou vooral iets aan die achtergrond doen dus. Bewerking op de huid zal smaak zijn, maar als je zo veel vlekjes uit het gezicht probeert weg te halen, zorg dan dat het niet vlekkerig wordt. Hoe heb je de huid bewerkt hier?