Mooie serie weer
Om even aan te haken bij Gotchas, zij stelt dat model niet goed loskomt van de achtergrond. Bij foto 6 wil ik daar wel enigzins in meegaan, hier steekt ze inderdaad niet goed af, of weet ze door houding veel persoonlijkheid/sfeer in de foto te leggen.
Bij de eerste volg ik Gotchas echter niet, achtergond is op zich een rustige en sfeerrijke die geenzins het model overheerst. Maar juist samen met model een sterk aavullend geheel vormt. Eerste srpeekt me dan ook erg aan.
Tweede is net iets anders dan de eerste, maar vindt hem dan net niet zo sterk als de eerste. Is het de houding, de blik, het landscapeformaat, kan er niet de vinger opleggen.
Derde is weer sterker, maar nu kijk ik wel een beetje naar haar handen en hoe dit het jurkje optillen, voelt gelijk iets te geposeerd aan.
Vierde heeft dat ook een beetje, ze leunt zo 'zwaar' naar voren.
Vijfde is een fijn doorkijkje, geeft gelijk iets verlegens aan het model.
Zevende is voor mij samen met de eerste de sterkste. Vindt hier de pose soepel en ontspannen, ook de blik is aangenaam. Oogt natuurlijk, fijne warme kleuritinten en belichting. En de sterkste dieptewerking uit de serie, langs de bamboebrug.
Laatste is mischien de meest geposeerde, maar die kan het juist hier wel hebben. Is ook geen peil op te trekken met al mijn subjectieve meningen. Juist het geposeerde, het chique met het landhus in de achtergrond geven een hoog noveau riche gehalte aan deze foto. Koele krachtige contrasten in de achtergrond, brengen het model warmer en krachtiger naar voren.