Het is 24 jul 2025 00:51

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur In het bos...
 In het bos...
BerichtGeplaatst: 07 okt 2013 12:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
...kan je vanalles vinden...

1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

5
Fotografie

Exif zit in de foto's
Bedankt voor het kijken

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 In het bos...
BerichtGeplaatst: 14 okt 2013 12:43 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik zie dat er nog niet gereageerd is op je topic, dus dat ga ik dan proberen :)

1. de plofpaddenstoel (of hoe hij ook heet) heeft de scherpte op de achterste bobbel liggen. Het had misschien beter gekeken als deze op de voorste had gelegen. Wel mooi laag standpunt en ook nog bokeh in de achtergrond door de blaadjes heen.

2. Ik denk dat je hier het lichtstraaltje op de blaadjes wilt laten overkomen. Echter door het standpunt komt dit nu niet heel goed over. Meer uitproberen met verschillende standpunten kan een spannender beeld opleveren.

3. Heeft een vrij beperkte scherptediepte en de scherpte komt m.i. net niet lekker uit.

4. Ik moest even zoeken naar het spinnetje. De setting waar hij in zit, is een mooi decor, maar wel wat onrustig. Met een groter diafragma had je denk ik meer focus op de spin gehad en dan wordt de omgeving iets minder onrustig. Kleuren wel heel mooi hier.

5. Spinnenweb staat er netjes op. Mooie, rustige achtergrond en speelse bokeh bubbels in de achtergrond.

Je exif is niet af te lezen uit de foto's, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 In het bos...
BerichtGeplaatst: 14 okt 2013 13:18 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nr 1: zorg er voor dat de scherptediepte op een 1/3 lijn ligt, waardoor de foto wat fijner kijkt. Nu is het even zoeken bij de paddestoel
Nr 2: Vignettering iets te zwaar aangezet (ik neem even aan dat dit niet de natuurlijke schaduw is (vanwege de iets abruptere overgang)
Nr 3: Voor mij heb je dit goed gezien en heb je een sterke compositie hier weten te bereiken. Scherpte lijkt net iets voor- op op de voorkant van de paddestoel te liggen.
Nr 4: Door je gekozen scherptediepte een beetje een drukke plaat geworden
Nr 5: Een nette. Mis hier wel het spinnetje :)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp