Mischien een rare reactie, maar ik vind deze foto wel geslaagd, en dat heeft eigenlijk helemaal niets te maken met het feit of ik hem mooi vind of niet, juist integendeel, ik vind hem vreselijk.
Afgezien van de voortreffelijke belichting volg ik Jeroen hierboven mij, ik heb eveneens geen klik met de afgebeelde persoon, ik vind om te beginnen sowieso al niet veel interessant aan mensen die staan te telefoneren maar hier staat het model ook wat extra hangerig voor zich uit te staren.
Telefonerende mensen ketsen mij toch al totaal al af omdat ze ten eerste verwikkeld zijn in iets persoonlijks en zich daardoor afzonderen, en ten tweede herinnerd deze plaat er mij aan dat ik (net als vele anderen) te vaak ongewenst toehoorder ben van gesprekken die mij totaal niets aangaan.
Maar dat is het juist, Al dat nonchalante en onwetende van de asociale beller straalt deze persoon heel goed voor mij uit.
En als deze foto die gevoelens en gedachten kan laten opkomen is ie in wezen eigenlijk geslaagd omdat dat dat toch de essentie is van fotografie, een bepaalde beleving c.q. herkenning bij de kijker oproepen.
Om nog verder constructief te blijven, u beheerst inderdaad ook heel goed de belichting in combinatie met de achtergrond.
Groeten, Johannes.