Het is 27 aug 2025 01:03

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 1 november
 1 november
BerichtGeplaatst: 01 nov 2013 22:01 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
1 november, vrije dag voor alle Spanjaarden, die massaal met prachtige bloemen naar de begraafplaatsen gaan
1
Fotografie
2
Fotografie
3
Fotografie
4
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 1 november
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013 15:21 
Lid

Geslacht: Man
Deze foto's spreken me niet aan.
Begrijp me niet verkeerd he.
Kan je eventueel wat instellingen mee geven met de foto's.
Ze moeten zeker bewerkt worden.
vb:Laatste foto hangt een waas over.
3de foto zit te veel witte waas in.

mvg

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 1 november
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013 15:36 
Lid

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Ik heb me ff bezig gehouden met je foto's.Verbetering of niet is dikwijls ook een kwestie van smaak.
Maar zo zie je dat er met bewerking toch nog heel wat anders is uit te halen.
Persoonlijk vind ik foto's trekken 1 ding,maar bewerking achteraf is meestal toch ook nodig.

mvg

PS.Vind je het maar niets,laat dan ff weten,dan verwijderen ik mijn bewerkingen.

1 november
BerichtGeplaatst: 02 nov 2013 16:03 
Lid
Fotografie

Ik vind het heel eerlijk gezegd zowel letterlijk als figuurlijk een dode boel die teleurstelt, en dat heeft dan vooral te maken met het bekijken van deze foto's na het lezen van de openingspost.
In de beelden komen helemaal geen levende mensen voor terwijl ik door woorden als ''vrije dag voor alle Spanjaarden'' en ''massaal met prachtige bloemen'' toch de indruk krijg van hele horden mensen die in rijen langs de graven lopen, het boeket plaatsen en vervolgens weer op weg gaan, in plaats van de besproken interactie tussen nabestaanden en overledenen zie ik dus alleen maar verlaten vlakten met over of onderbelichte grafmonumenten.

Groeten, Johannes.

1 november
BerichtGeplaatst: 04 nov 2013 19:16 
Lid
Fotografie

maltje schreef:
Persoonlijk vind ik foto's trekken 1 ding,maar bewerking achteraf is meestal toch ook nodig.

mvg

PS.Vind je het maar niets,laat dan ff weten,dan verwijderen ik mijn bewerkingen.

ik ben al vereerd dat je de moeite hebt genomen je met de foto's bezig te houden. Ik had erg weinig tijd, wil de foto's toch op 1 november plaatsen. Voor MIJ zijn de foto's "mislukt" omdat ik niet de snaar heb weten te raken, waar ik op gehoopt had. mijn bedoeling was dat zonder nadere tekst het 1 november gevoel gecombineerd met MIJN beleving zou overkomen. er zullen geen inwoners van Vinaroz op photodrome kijken, maar toch zal ik nooit iets herkenbaars (namen of personen) in beeld brengen wat te maken heeft met het onderwerp begraafplaats. groetjes en hopenlijk blijf kijken!!!

1 november
BerichtGeplaatst: 04 nov 2013 19:47 
Lid
Fotografie

herrias schreef:
mijn bedoeling was dat zonder nadere tekst het 1 november gevoel gecombineerd met MIJN beleving zou overkomen.

Dit is juist een van de grootste uitdagingen in de fotografie, een beleving fotograferen.
Zie hier het bekende gegeven van de o zo bekende dia-avonden van vakantiekiekjes.
De maker voorziet de beelden enthousiast van commentaar terwijl het verveelde publiek alles beleefd bekijkt en aanhoort terwijl het constant op het horloge kijkt.
Een foto van een vakantieplek waar de maker zelf intens plezier heeft beleefd en een bepaald gevoel aan overhoud is voor een buitenstaander meestal niet meer dan een registratie zonder enige boodschap.

Hier ligt de uitdaging van de fotograaf die een stap verder wil, net dat beetje extra zien te vinden en dat in de foto leggen zodat het zich onderscheid van de rest, dit is vaak moeilijker dan men denkt.
Hier is genoeg over geschreven en gepubliceerd, ik verwijs nergens specifiek naar maar zou vooral willen aanmoedigen om hierin te duiken en verder te gaan, het is namelijk wel mogelijk.

P.s. Ik bedoel met dit commentaar natuurlijk als advies met het oog op verdere ontwikkeling in een bepaalde fotografische richting en natuurlijk niet nog eens als extra negativiteit over bovenstaande serie.
Scherpe inhoudelijke kritiek moet kunnen maar het fenomeen afkraken is mij geheel onbekend.
Ik hoop dat dat duidelijk mag zijn, per slot van rekening ben ik zelf ook slechts een laagdrempelige amateur.

Groeten, Johannes.

1 november
BerichtGeplaatst: 04 nov 2013 22:36 
Lid
Fotografie

Greengrass schreef:
herrias schreef:
mijn bedoeling was dat zonder nadere tekst het 1 november gevoel gecombineerd met MIJN beleving zou overkomen.

Groeten, Johannes.

bedankt voor je reactie

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp