Het is 18 mei 2025 19:51

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur Ervaringen Canon 70D
 Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 06 nov 2013 11:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de Canon 70D? Ben met name benieuwd hoe het AF systeem en het touchscreen bevallen? Lees er namelijk goede reviews over maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen 'in het veld'.

UPDATE 16-12-2013 :

MarkSpeedmaster schreef:
Heb dit weekend een 70D body gekocht .... :)

Zie de eerste post op de derde pagina .... :)

Laatst bijgewerkt door MarkSpeedmaster op 16 dec 2013 14:31, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 09:37 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
IK ben ook erg benieuwd want ik twijfel tussen de 70D en de 7D de 6D is me in prijs iets te hoog gegrepen. Ik heb fotokonijnenberg gevraagd en die adviseert mij de 70D

Doel voor mij: hondensport en tentoonstellingen(hallen al de rai)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 10:21 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
In de nieuwste Zoom.nl staat een heel artikel over de 70D. Misschien leuk om te lezen als je twijfelt. Heb ik toen ook gedaan over de 6D.

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 10:31 
Lid
Fotografie

Dat artikel heb ik juist gisteren gelezen .... :D

Ik lees eigenlijk overwegend goede revieuws over de 70D, oa van Ken Rockwell die schrijft dat zijn hij 5D Mark III dagelijks gebruikt, maar dat dat puur komt omdat hij er al één had voordat de 70D en de 6D uitkwamen. Hij is er goed over te spreken.

Toch ben ik wel benieuwd naar mensen die de 70D hebben en wat die van de bediening vinden. Zoals oa de ontspanknop die anders aan zou voelen dan gebruikelijk. Ook ben ik benieuwd hoe de nieuwe AF bevalt. Bij de 70D worden de geselecteerde AF punten zwarte blokjes ipv dat ze standaard rood oplichten. Is dat soms niet hinderlijk met foto's maken of is dat juist handig omdat je dan direct ziet welke puntjes geselecteerd zijn zonder dat je eerst de ontspanknop half hoeft in te drukken?

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 10:38 
Lid
Fotografie

Ik snap precies wat je bedoelt. Ik las ook die reviews van Ken R. Vandaar dat ik uiteindelijk koos voor de 6D. Nou ja, ook door andere revieuws en hulp op het forum. :)
Het liefst wil je ervaring horen.
Toch, maar dat zul je misschien allang gedaan hebben, kun je youtube ook filmpjes vinden van mensen die hen nu in gebruik hebben en er alles over vertellen.
Ik heb ook mijn fotowinkel gebeld en daar kreeg ik ook goede info. Vooral omdat degene die mij uitleg had zelf de mark iii had en ook studio werk deed.

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 10:48 
Lid
Fotografie

Heb inderdaad al veel reviews gelezen die eigenlijk allemaal positief zijn, met hier en daar een (klein) 'minpuntje' zoals het ontbreken van een aansluiting voor een hoofdtelefoon en Ken Rockwell merkt op dat hij het een gemis vind dat het achterste display geen automatische helderheid functie heeft en dat hij het jammer vind dat er maar één "C" modes aanwezig is en geen twee of drie. Dit zijn dingen die ik geloof ik niet zal gaan missen want dit zit op m'n 600D ook niet .... ;)

En inderdaad, ik heb op You Tube al meerdere filmpjes bekeken maar daarin vind ik niet echt iets duidelijks over bijvoorbeeld die geselecteerde AF punten en de bediening tov andere Canon's.

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 11:10 
Lid
Fotografie

ik selecteer vaak filmpjes dor 70D versus een andere camera. Kom je ook weer handige tips tegen.
Ja, als je wilt filmen heb je koptelefoon nodig en wat zo meer. Maar net als bij de 6D versus de markiii, er zaten voor mij zoveel extra dingen op de markiii die ik nooit gebruik. En wat je zegt over de helderheid display. Als je dat niet kunt veranderen denk ik dat die voldoende helder zal zijn. Ik verander nooit helderheid. Ook niet op mijn 60D. Hoe die ingesteld is, is prima. Maar je moet even zelf kijken wat je vind natuurlijk. Succes!!

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 18:42 
Lid
Fotografie

MarkSpeedmaster schreef:
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met de Canon 70D? Ben met name benieuwd hoe het AF systeem en het touchscreen bevallen? Lees er namelijk goede reviews over maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen 'in het veld'.

Je kunt veel lezen en vragen wat anderen van iets vinden, uiteindelijk gaat het toch om je eigen ervaring... ;)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 19:22 
Lid
Fotografie

Ik lees deze opmerking vaker hier op het forum en snap dat niet zo. Natuurlijk hecht niet iedereen evenveel waarde aan de ervaringen en meningen van een ander maar ik sta altijd open voor de meningen en ervaringen van anderen. Als dat niet zo was zou ik er ook niet naar vragen, toch? Of bestaat hier het vermoeden dat ik het met een andere reden zou vragen?

En Henry, hoe kan ik oordelen over bijvoorbeeld een nieuwe camera als ik met die camera geen ervaring heb ;)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 20:24 
Lid
Fotografie

Het gaat hier om gebruikservaringen van een toestel.

Stel ik heb een 70D en ik geef aan dat ik het touch screen niet fijn vind. Wellicht komt dat omdat ik dikke vingers heb, of dat ik slecht kan mikken, dat ik gewoon niet handig ben met touch screens in het algemeen of dat dit oordeel van mij het gevolg is van mijn standaard vette, vieze vingers het scherm continue vies maken. Desnoods zijn er meerdere mensen die met hun vingers het touch screen vies maken, zelfs dan nog zegt dat niks over jouw vingers...

Hetzelfde over het AF systeem. Als er mensen zijn die liever een rood oplichtend AF blokje zien, dan zegt dat niks als uiteindelijk blijkt dat jij liever een zwart oplichtend AF blokje ziet (omdat dit voor jou bijvoorbeeld beter is omdat je zwart beter ziet dan rood..). Wellicht reageren mensen die al jaren naar een rood oplichtend blokje hebben gekeken en het jammer vinden dat het blokje nu zwart oplicht...

Het is in mijn ogen iets anders als bijvoorbeeld een vraag of je bij iso-xxxx veel last van ruis hebt, waarbij je foto's kunt bestuderen van mensen die een foto met die bewuste iso-waarde opsturen.

Just my 2 cents :)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 20:30 
Lid
Fotografie

Nou daarin verschillen wij dus. Ik begrijp je punt wel maar voor mij blijven ervaringen en meningen van anderen meetellen en daarom lees ik oa ook reviews en vraag ik naar ervaringen en meningen.

En inderdaad, misschien lees ik dan dingen waarvan ik denk : Dat is voor mij niet aan de orde. Maar dat is dan aan mij om dat zo te beoordelen ;)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 21:53 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

het autofocus systeem is hetzelfde als op de 7d volgens dpreview.

ik heb de 7d. wat zou je specifiek willen weten over het autofucus systeem?

om alle mogelijkheden te gebruiken vereist veel studie.

heb je dit ooit gezien?

http://learn.usa.canon.com/resources/articles/2011/whats_news_eos7d_article.shtml

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 22:50 
Lid
Fotografie

Ik weet niet of het advies van een fotowinkel mee telt maar ik er 2 om advies gevraagd.

Met als doel:
1. Hondensport (met tot nu toe de canon 70-200 f4.0 en einddoel 70-200 F2.*)
2. Kunnen fotograferen in hallen als de RAI (met de canon 50 F1.8)

Beide gaven het advies dat de 70D daar een betere camera voor was. Wel is de body van de 7D de betere voor stof e.d.

Juist dit laatste doet me zo twijfelen. Want tijdens een hondenshoot wil het nog wel eens gebeuren dat de hond tegen de camera aan loopt of dat je wat zand tijdens de actie op je camera krijgt.

En ik lees in de revieuws toch wel wat negativiteit tegen over de 7D maar ja is een body van 4 jaar gelden en in die tijd natuurlijk een top camera (en ik denk nog steeds)

Ik ben er dus nog steeds niet uit. :blush

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 00:03 
Moderator
Fotografie

Als de 7D al 4 jaar oud is dan zal de opvolger waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.....misschien daarop wachten?

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 00:11 
Lid
Fotografie

Die komt wel rap :)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 09:08 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
het autofocus systeem is hetzelfde als op de 7d volgens dpreview.

ik heb de 7d. wat zou je specifiek willen weten over het autofucus systeem?

om alle mogelijkheden te gebruiken vereist veel studie.

heb je dit ooit gezien?

http://learn.usa.canon.com/resources/articles/2011/whats_news_eos7d_article.shtml

Ik zal dat stuk eens op m'n gemak doorlezen.

Klopt het dat je bij de 70D alleen groepjes AF punten kan selecteren of allemaal ipv ook elk AF punt afzonderlijk?
Hoe goed werkt de AUTO stand van de AF? Als je dus alle AF punten hebt geselecteerd, hoe groot is de kans dat de AF dan goed scherp stelt op je onderwerp? Of is dit sterk afhankelijk van het onderwerp zelf?

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 09:59 
Lid
Fotografie

Pssst, Mark, kijk hier is ;)

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 10:17 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

MarkSpeedmaster schreef:
Klopt het dat je bij de 70D alleen groepjes AF punten kan selecteren of allemaal ipv ook elk AF punt afzonderlijk?
Hoe goed werkt de AUTO stand van de AF? Als je dus alle AF punten hebt geselecteerd, hoe groot is de kans dat de AF dan goed scherp stelt op je onderwerp? Of is dit sterk afhankelijk van het onderwerp zelf?

Je kunt alle focuspunten afzonderlijk selecteren.
Je kunt groepsgewijs focuspunten selecteren links/miden/rechts.
Je autofocus kan nooit weten wat jij vindt dat het onderwerp is.
De AF gaat eerst van alle 19 punten uit en kiest dan het punt dat het dichtst bij is en voldoende detail heeft om op scherp te stellen.
Je krijgt daarbij wel te zien bij alle focuspunten of ze in het scherpstelvlak liggen.

Het AF systeem van de 7D is zeer hoogwaardig en snel met weinig missers.

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 10:54 
Lid
Fotografie

Citaat:
Als de 7D al 4 jaar oud is dan zal de opvolger waarschijnlijk niet lang meer op zich laten wachten.....misschien daarop wachten?

Kijk....en ook nog in de 1e helft van 2014 weet niet of ik zolang wil wachten maar maakt mijn keuze wel makkelijker. De 7D word het dit jaar dan zeker niet.

Ervaringen Canon 70D
BerichtGeplaatst: 15 nov 2013 15:09 
Lid
Fotografie
Online op het fotoforum

als de 6d buiten het budget valt dan is de verwachting dat de nieuwe 7d dat ook doet.

welke specificaties van je 40d voldoen niet meer chay?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende