Jos vd Elshout schreef:
Kan jij ook aangeven wat je precies hebt gedaan met het opfrissen?
Zal kijken of ik 't onthouden heb.
Ik gebruik Photoshop CS5, das misschien ook makkelijk om te weten.
Het belangrijkste wat ik gedaan heb is Afbeelding --> Aanpassingen --> Niveaus, je had daar aan de rechterkant nog knap wat ruimte, dus dat schuifje een stukje naar links getrokken.
Daarna Afbeelding --> Aanpassingen --> Schaduw/Hooglichten, het zwart was wat dichtgelopen en heb dat met Schaduwen weer wat meer detail gegeven en daarna de Hooglichten iets getemperd, omdat die door het aanpassen van de Niveaus wat te licht waren geworden.
Toen een heel klein beetje Contrast erbij.
In Selectieve Kleuren het rood een tikkie naar de blauwe kant getrokken.
De foto verkleind naar 900 px aan de langste zijde, omdat het forum 'm dan niet meer hoeft te verkleinen, want dat kost ook kwaliteit.
Daarna nog een heel klein tikkie naverscherpt en ook ontruist, om de artefacten wat te onderdrukken.
Toen opgeslagen in de hoogste kwaliteit en via Photobucket weer hier geplaatst.
Da Opslaan Als kun je het beste doen in de hoogste kwaliteit, want 99kB is echt te weinig voor een plaatje zoals dit, die moet minimaal aan de 300kB zitten.
Als ik een RAW-bestand bewerk[meestal pak ik de JPEG], dan doe ik het eerste gedeelte ook in Camera-RAW, maar haal de foto daarna toch altijd nog effe door PS, om de puntjes op de i te zetten.