Zo'n Ridgeback wil ik ook eens voor mijn lens!!

Leuk dat strikje.
Ik vind dat je goed bezig bent. En een plaat maken waar je helemaal tevreden over bent kost tijd en veel, heel veel dezelfde foto's maken tot je tevreden bent.
Als je een foto plaatst en je wilt advies dan raad ik je aan iets meer te vertellen over de foto. Wat wilde je, heb je dit bereikt, wat was de situatie en wat vind je zelf.
Als je de hond nu naast deze foto plaatst. Wat zie je dan? Ik denk dat je ziet dat je hond in het echt een andere kleur heeft. De echte kleur van de hond zou je streven moeten zijn. Ik bedoel daarmee dat je dit terg wilt zien in je foto. Ik zie in deze foto erg veel rood, ik zie groen en blauw tinten in het zwart. Zelfs Roze tinten. Het zwart vind ik persoonlijk te zwart. Hoe heb je dit gedaan? Een accent zoals een strikje is erg leuk, maar omdat de foto erg zwart is en het strikje ook, valt het verassingselement een beetje weg. Het helpt al als je de strik anders belicht waardoor je de structuur en vouwen in de strik goed terug ziet.
Ik zou hem iets ruimer in het kader zetten.
Een laatste tip: houd je hond goed in de gaten tijdens het maken van de foto. Een hond is heel open en straight forward wat emotie betreft. Op deze foto zie ik een hond die er zit omdat jij het wilt. Daardoor mist de foto uitstraling. Misschien wat stress door het schuim aan de bek? Dat laatste weet ik niet omdat ik het ras niet goed genoeg ken maar het schuim past niet in de setting van het geheel.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze opmerkingen Charlotte!