Ik zou echt strakker uitsnijden, veeeel strakker. Zoiets als dit:

Als ik het verder bekijk, bedenk dat wij er niet bij waren (hoogstwaarschijnlijk) en dat het gros hier ook geen hockeyfanaat is. Jouw verhaal is jouw beleving. Maar andere delen die beleving niet, maar je wil ze natuurlijk nog wel je verhaal vertellen. En soms geldt een beetje "als je het niet horen wilt, dan schreeuw ik het wel."
Dat kun je in drie stukken opdelen:
1) Zorg dat de kijker ook niet om datgene heen kan wat je wilt zeggen.
Als voorbeeld pikte ik er eerder al foto #4 uit. Je hebt daar zelf de teskt "drang naar de bal, toch in de minderheid" bij gezet. Het gaat dus ook om die drie spelers. Laat dus ook alleen dat zien. Dat is de reden waarom je strak moet uitsnijden als je de actie bedoeld.
Veel loze ruimte om een foto kan, maar dan moet het wel versterkend zijn voor je verhaal kunnen zijn. Negatieve ruimte dient de positieve inhoud krachtiger te maken.
2) Zorg dat datgene wat je wilt vertellen ook goed in beeld is.
Wanneer je een duel wil laten zien, probeer dan niet teveel de zijkant ervan te laten zien. Sporters zijn ook mensen en we kijken ze graag recht in het gezicht. Het is ook een beetje logisch. Als jij naar iemand luistert, dan wil die andere ook dat hij aangekeken wordt. Als een kijker naar de foto moet kijken, dan is er toch een klein stukje psychologisch effect bij de sport dat kijkers het prettig vinden wanneer de sporter er in de regel met het gezicht frontaal opstaat (hoeft niet pontificaal van voren, maar twee ogen doet veel meer dan één)
Een foto als #8 is dan eigenlijk net verkeerd, teveel opzij.
Dit vereist wel inzicht in het spelletje en ervaring, maar ik ga er even vanuit dat het niet je eerste hockey-wedstrijd is die je ziet. Maar fotograferen is toch net een stapje verder dan kijken. Het is het herkennen van spelpatronen en voorspellen waar die uitkomen zodat je vooraf op de goede plaats kunt zitten zodat je gewoon de goede plaat hebt. Beste plaats is die waar de keeper staat, maar dat mag niet en denk aan je eigen veiligheid natuurlijk.
Maar het betekent ook dat je een hoop momenten moet laten schieten of af moet keuren. Maar maak je daar niet druk om; mensen vinden het wel prettig als je ze geen 200 foto's voorschotelt en je het beperkt tot een stuk of 8 tot 10 zoals je nu doet. Dat is nog te behappen. Maar zorg dat die 10 dan ook knallen (herinner je nog dat ik het over schreeuwen had)
3) Vertel het verhaal.
Maar ben afwisselend en geballanceerd daarin. Vul het niet met alleen actiemomenten. Dat doe je nu ook niet, maar zorg wel voor balans. Je begint met twee foto's van groepsknuffels van beide partijen. Dat is er om te beginnen al één teveel. In je tweede foto ga je al de fout in dat je jezelf herhaalt. Foei, tik op de vingers en niet meer doen
Bedenk dat jij wel iets met hockey hebt, maar veel andere kijkers niet. Twee keer dezelfde foto tonen (ondanks dat de teams misschien verschillen) maken het niet interessanter om verder te kijken.
In de derde blijf je bezig met momenten voor de wedstrijd. Stoppen. Dat moet echt in één foto kunnen. Niet in drie. Als je je serie moet beperken tot een beeld of 8 tot 10, dan ben je al 3 foto's kwijt aan dingen voor de wedstrijd. Dat moet ook in één kunnen, en misschien moet je het wel helemaal weglaten.
Want ik mis ook iets in je foto's. Iets wat best belangrijk is in je verhaal; de einduitslag. Je zegt dat het 2-4 werd. Dat zijn 6 momenten van vreugde en verdriet. Waar is dat in je serie. Sport is emotie, dat zie jij ook wel op het veld als een speler mist of scoort. Ook dat soort foto's horen in een serie thuis.
Maar ook foto's van na de wedstrijd. Dat stukje emotie is dan ook nog prima te vinden. Dus concentreer je meer op na de wedstrijd dan ervoor. Ik heb (voetbal)wedstrijden gehad om kampioenschappen dat ik na de wedstrijd meer foto's maakte dan tijdens.
Het vertellen van een verhaal is net een beetje als een film. Er komt van alles in voor, het loopt allemaal door elkaar, maar aan het einde van de rit heb je je vermaakt en snap je alles ook. Althans, de gemiddelde Hollywood-productie dan. D'r zijn ook films waar ik na een half uur al totaal niets meer kan volgen en de zaal uitstap met een gevoel dat ik zojuist twee kwalitatief belangrijke uren uit mijn leven heb verkwanseld.

--
Kortom, zoek de kern van de wedstrijd uit en de kern van het verhaal wat je wilt vertellen en focus je daarop. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Ik ben misschien niet de liefste, maar ik hoop wel duidelijk te zijn en ik wil je ook gewoon proberen te helpen.