Het is 21 jul 2025 23:32

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur 'Wildlife' Dierenpark Amersfoort.
 'Wildlife' Dierenpark Amersfoort.
BerichtGeplaatst: 31 maart 2014 19:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Hallo allemaal!

Ik ben afgelopen Zaterdag met mijn vriendin Rowan eens gaan kijken in Dierenpark Amersfoort.
Alletwee onze camera mee, alletwee jammer genoeg niet meer bereik dan de 55mm van onze kitlens (ik gebruik eigenlijk alleen maar wide en ultrawide glas). Maar daar hebben we ons niks van aangetrokken, we hadden ook geen flauw benul wat we konden verwachten, nooit geweest en geen 'research' gedaan.

Uiteindelijk was het een beetje een teleurstelling dat bijna alle dieren achter dik glas of hekwerk zitten, wat het fotograferen en de kwaliteit van de foto's uiteraard niet echt bevorderd.
Maar ook dat mocht de pret niet drukken. Het was warm en druk en de beesten waren ontzettend lui, de meeste kwamen niet eens de schuilplaatsjes uit tot het einde van de dag.

Eenmaal thuis gekomen, direct alles in Lightroom geímport. Er zaten veel bruikbare foto's bij die stuk voor stuk heel veel verbetering nodig hadden. Veel reflecties, hekwerken, schrikdraden en andere ongein die dwars door de foto's heenliepen. Dus me best gedaan om deze te verwijderen en of te minimaliseren. uiteindelijk toch 30 goede foto's.

De keuze was moeilijk maar hier de 8 beste 'wildlife' :P foto's.

Ik heb nog 2 series, 1 van een zielig aapje en 1 van de omgeving/aankleding die ik later upload, deze ben ik nog mee bezig. Hartelijk dank voor het kijken en vertel me wat je ziet! :zoek

#1 Bruine Beer
Fotografie

#2 Baviaan
Fotografie

#3 Hagedis
Fotografie

#4 Hagedis 2
Fotografie

#5 Hagedis 3
Fotografie

#6 Tijger 1
Fotografie

#7 Tijger 2
Fotografie

#8 Leeuw
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 31 maart 2014 20:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Aparte maar mooie bewerkingen! Bij 1, 2, 6 en 7 is die bewerking voor mij het mooiste, bij 8 iets té... komt wat hdr over voor mij.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2014 17:06 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Meksjoef schreef:
Aparte maar mooie bewerkingen! Bij 1, 2, 6 en 7 is die bewerking voor mij het mooiste, bij 8 iets té... komt wat hdr over voor mij.

Dank je voor je feedback! #8 is ook een hdr :D

BerichtGeplaatst: 02 apr 2014 21:30 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Bezwaar bewerken: Nee
Leuke serie, maar ik denk dat je net wat te ver bent gegaan met bewerken, vooral bij nr.2 en nr.8.
Nr.1 vind ik wel een mooi zo met dat licht, maar het lijkt een beetje of de beer is opgezet.
Nr.6 heeft m'n voorkeur en vind ik het mooist, hoewel ik liever wat meer ruimte aan de rechterkant had gezien denk ik....zitten nog een paar foto's bij die wat krap zijn in de kijk/looprichting. ;)
Scherpte en belichting ziet er in al je foto's wel goed uit. :up

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp