Hoi Paul, ik snap precies wat je bedoelt, maar ik wilde alleen zeggen dat deze vogels van de Roofvogelboerderij afkomstig zijn en ik ben daar een aantal jaren geleden geweest tijden een workshop roofvogelfotografie.
Ik had toen 't idee dat deze mensen de vogels zeker niet slecht verzorgen en ook echte liefhebbers zijn.
Heb het er via pb toen nog met iemand van dit forum over gehad die ook valkenier was/is en die kon ze ook goed en zei ook dat deze mensen de vogels erg goed verzorgen.
Ik zie ze natuurlijk ook liever in 't wild, maar omdat dit hier bij ons in 't dorp was ben ik toch gaan kijken en wat foto's gemaakt.
Het is natuurlijk hetzelfde als met een dierentuin, ook die beesten horen eigenlijk in 't wild thuis, maar veel dieren die daar zitten zijn er ook geboren en zouden in 't wild niet meer overleven.
Ik denk dat die beesten ook niet beter weten, het is net als met huisdieren, die zijn ook niet anders gewend.
Als een dier moedwillig pijn wordt aangedaan dan gaan mijn nekharen overeind staan en ben ik in staat degene die dat doet hetzelfde aan te doen....dierenleed kan ik echt niet tegen.