Je zou dit eenvoudig zelf kunnen testen (je schiet altijd in RAW, dus de camera zo even laten staan):
- witbalans op automatisch: foto maken
- witbalans op bulb: foto maken
- witbalans op bewolkt (vandaag is het hier in Almere een bewolkte dag): foto maken
Importeren en vergelijken

Als je geen verschil ziet tussen de drie foto's, dan heeft de witbalans dus geen invloed op het RAW-bestand wat uit je camera komt (en dat zou ik ook verwachten).
De sensor van je camera heeft namelijk geen gekleurde pixels, maar alleen rode, blauwe en groene. Vanuit deze drie primaire kleuren wordt voor elke pixel de juist kleur gemengd. De instelling voor witbalans bepaalt hoe 'zwaar' elk van die drie kleuren meeweegt bij het mengen, bij RAW (de ruwe vorm) dus niet van toepassing, maar bij een JPEG wel.
Bij fotograferen in RAW wordt dus niets met de witbalans gedaan, behalve voor het tonen van de foto op het LCD scherm van je camera.
Als je in JPEG schiet, dan kan ik me goed voorstellen dat elke fabrikant zijn eigen "saus" over het eindresultaat giet, zodat er minimale verschillen ontstaan tussen de verschillende merken.