Oke, dan. Hier de antwoorden.
Om te beginnen de Photoshop Elements vraag.
Als ik klaar ben met het bewerken van de foto, sla ik hem als groot bestand op.
Daarna ga ik de foto verkleinen tot de langste zijde 900 pixels groot is (het formaat wat we hier op dit forum voor de langste zijde willen hebben). Niet vergeten na het verkleinen de foto ietsje te verscherpen (ik doe dit net als vele anderen hier met de functie Unsharp Mask, maar gewoon de optie Verscherpen gebruiken kan natuurlijk ook). Tot slot sla ik het de foto opnieuw op, maar nu als klein bestand. Ik kies dan een resolutie die mij uiteindelijk een bestandsgrootte oplevert van 300-400kb. Welke resolutie dit is, verschilt eigenlijk per foto. Ik gebruik hiervoor trouwens niet het dropdown-menu, maar het schuifje. Om te zien hoe groot het uiteindelijke bestand wordt, wel de optie Preview aanvinken.
Dan de Photobucket-vraag.
Als je het kleine bestand hebt ge-upload op je photobucket-account, kun je rechts naast de foto kiezen uit Email & IM, Direct, HTML of IMG. Ik kies de link die in het vakje Direct staat. Deze link plak je vervolgens tussen de IMG-tags die je oproept door op het witte vlakje met Img te klikken.
Ik hoop dat het duidelijk is, zo niet zeg maar waar ik onduidelijk ben geweest of waar je nog informatie mist.