Zo, dankzij jullie hulp ben ik al (heel snel) een heel stuk verder gekomen in mijn zoektocht naar een nieuwe camera

. Nu hoop ik wat gerichtere adviezen te krijgen mbt tot het merk (en evt. type) dSLR. Ik begrijp dat die keuze heel persoonlijk is, maar vraag me af of een bepaald merk beter bij mijn wensen aansluit dan een ander. Of dat er aan bepaalde merken consequenties vastzitten die ik nu, met mijn beperkte kennis, nog niet kan overzien?
Het type fotografie wat mij aanspreekt is actiefotografie (niet supersnelle actie als raceauto's, maar wel rondrennende honden of paarden) en portretfotografie (en dan voornamelijk van dieren). Verder wat natuurfotografie, vooral in onze eigen natuurtuin en dan niet zozeer macro als meer vogeltjes.
Na het lezen van allerlei leerzame topics hier had ik bedacht het in ieder geval een objectief van 70-200mm f/2.8 zou worden. Alleen schrok ik gigantisch van de prijs, dat gaat hem dus (nog?) niet worden helaas. Zoals ik het nu zie zal ik maar gewoon beginnen met een kitlens?
Mijn budget zit tussen de 750 en 1000 euro voor een set waar ik nu een beetje leuk mee uit de voeten kan. Uitbreidingen kunnen dan altijd later nog, bijv. met tweedehands objectieven.
Canon spreekt mij aan omdat ik daar het meest bekend mee ben (ook al stelt dat zeer weinig voor) en ik het idee heb dat daarin een ruimer aanbod van tweedehands objectieven is (al weet ik niet of dat klopt). De modellen van Canon die ik nu overweeg zijn de 100D, 600D, 60D, 650D en de 700D.
Sony spreekt mij dan weer aan door de hoge burstsnelheden (10/12 itt de magere 4/5 bij Canon), die bij de actiefotografie weer mooi van pas zullen komen. Maar van Sony vraag ik mij af of daarin wel een redelijk aanbod is van tweedehands objectieven? De modellen die me interessant lijken zijn de A57, A65 en de A77.
Nikon zegt me verder het minst en springt er zo op het eerste oog (obv de specs) niet echt uit, maar daarvan overweeg ik de D5200 en D5300.
Ik zal in verder eerste instantie vooral gaan storten in de reviews van bovenstaande camera's, maar hopelijk kunnen jullie me ook weer een stukje op weg helpen

.
Zijn er trouwens ook goede reviewsites in het NL? Ik heb ze nog niet gevonden en me tot nog toe door de Engelse reviews doorgeworsteld.