Ron62 schreef:
Scherpte zou weleens bewegingsonscherpte kunnen zijn, 1/500 is niet echt een hele snelle sluitertijd voor dit soort van fotografie.
Je zou de volgende keer je ISO wat hoger kunnen zetten, als je 'm in dit geval op ISO 200 had gezet dan had je een sluitertijd van 1/1000 gehad en op ISO 400 zelfs 1/2000.
Bij snelle acties van honden hou ik toch meest een minimale sluitertijd van 1/800 aan om alles te bevriezen, liefst nog wat sneller.
Dank je! Ik ben alleen altijd bang voor hoge ISO op mijn camera, want dan komt er snel ruis. Maar deze dag had de sluitertijd wel omhoog gekund, want het was redelijk mooi weer. Ik ga er volgende keer verder mee knutselen!
Ron62 schreef:
Ook is 't vele malen mooier als je de hond van voor, of van opzij op de foto zet en niet van achteren, dus de volgende keer gewoon zelf het water in als dat niet te diep is, want anders vindt je camera dat niet leuk.
Dan heb je ook gelijk een wat lager standpunt wat bij fotografie van dieren vaak ook een stuk mooier/leuker uitpakt.
Het was hier nogal diep, gelukkig kwam ik daar achter zonder camera, maar ik ben al op zoek naar een water waar ik of in kan, of aan de zijkant/voorkant kan liggen.
Ron62 schreef:
En let ook op je witbalans, deze foto is knap blauw....ik neem aan dat de rug van je hond in 't echt zwart is, maar kijk es wat voor kleur ie op de foto is.

Ja, ik zie het. En dan had ik hem al een stuk minder blauw gemaakt. Ik zal hem straks nog wat aanpassen.
Dank je wel voor de uitgebreide feedback!