Het is 22 aug 2025 13:27

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Strandshoot
 Strandshoot
BerichtGeplaatst: 14 jul 2014 19:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ziet er goed uit en met het lichte karakter ziet het er juist fris en fruitig uit.
Waren er niet meer andere achtergronden, decors?
1 en 4 vind ik rechts te veel ruimte zitten en hadden gewoon in het midden gezet kunnen worden.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Strandshoot
BerichtGeplaatst: 15 jul 2014 09:30 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dank jullie wel. Misschien nog een kleine toelichting; de foto's zijn even snel tussendoor gemaakt. Het poseren en maken heeft denk ik voor beide gezinnen 10 minuten geduurd. Er is geen rekening gehouden met kleding etc. Zonnebrillen op hoofd zijn misschien wat veel, maar aan de andere kant wel lekker nonchalant in de foto. Er heeft dus geen voorbereiding plaatsgevonden en daarom heb ik ook niet geswitched met achtergronden.
Als ik echt een afgesproken shoot zou doen, dan zou ik inderdaad hier in wisselen.

Desondanks is het goed om alle tips te horen, die kan ik namelijk mooi meenemen in een volgende keer, zelfs in een 'snel-even-tussendoor' shoot.

Strandshoot
BerichtGeplaatst: 18 jul 2014 23:42 
Lid
Fotografie

Ik vind het een heerlijke lichte serie waarvan ik me goed kan voorstellen dat de families hiermee dolblij zijn. Het accent ligt op de personen en toch kun je de mooie strandkleuren en zee goed zien.
Keep on the good work :up

Strandshoot
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 18:09 
Lid
Fotografie

Houding in de eerste foto vind ik beter dan de houding in de laatste foto. Daar kijk ik een beetje tegenaan als "waarom hangen die ouders zo over hun kind heen op die manier"? :unsure

Verder heb ik een beetje een gevoel alsof de DOF niet gefotografeerd is, een beetje alsof er sterk een vignet omheen geplaatst is, dat heel licht is. De omgeving voelt wat onnatuurlijk licht in verhouding met de belichting op de mensen.

Niet verkeerd bedoeld, maar is gewoon wat me opvalt/in me opkomt bij het zien van de foto's. :)

Strandshoot
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 19:44 
Lid
Fotografie

Dank. De achtergrond was al vrij licht en deze heb ik idd met een vignet nog benadrukt. Houding ouders was eigen keuze onder regie van dw tweeling. Bedankt voor de tips.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2