Dank jullie wel allemaal!
Frans schreef:
Voor mij nu al TC en foto van de week.
Nu is het helemaal jammer dat jij geen moderater meer bent Frans.
Gotchas schreef:
Tja je hebt de lat natuurlijk erg hoog gelegd voor je zelf m.b.t. vos portretten
Moet toch heel eerlijk bekennen dat ik betere van je gezien hebt.
Vind deze zeker niet slecht maar qua scherptebereik schiet je in deze mijns inziens echt te kort.
De neus komt niet lekker uit de verf, mist details en oogt flets.
Dit geldt ook voor het linker oog (voor de kijkers rechts) zo te zie heb je deze opgelicht.
Het oogt wat dof en mist de glas uit de rechter

Ben het helemaal met je eens dat ik weleens mooiere portretten van de vossen heb geplaatst, maar als ik alleen nog maar betere foto's zou posten dan die ik al geplaatst heb dan zal ik er niet veel meer hier neer zetten ben ik bang.
Vond deze ook wel wat hebben en vond hier zelf de scherpte op de vacht wel erg gaaf, maar zoals je al zegt vond ook ik 't tegelijk ook jammer dat het neusje er net buiten valt.
Maarja, dat zijn keuzes die je moet maken, want had ik hier voor een kleiner diafragma gekozen dan was de achtergrond waarschijnlijk weer wat meer een storende factor geweest.
Het licht valt hier meer op de rechterkant van de vos[voor de kijker links], dus heb met schaduw/hooglichten de linkerkant iets omhoog gehaald, maar niet echt veel.
Beide oogjes waren wat donker, dus heb ze beiden ongeveer net zoveel opgelicht, maar doordat de linkerkant wat meer schaduw had zal daardoor het oog misschien iets doffer tonen.
Zal zo een update plaatsten waarbij ik geprobeerd heb het neusje en het oog wat te verbeteren.