Het is 31 jul 2025 23:24

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Beginner poezenfoto's
 Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 25 jul 2014 13:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Zoals misschien sommige al gelezen hebben heb ik nog weinig ervaring met fotograferen. Ik heb me wel al goed verdiept in diafragma, iso en sluitertijd.

Hieronder mijn foto's van de poezen van de buren ;)

1. Fotografie
2. Fotografie
3. Fotografie
4. Fotografie
5. Fotografie
6. Fotografie
7. Fotografie
8. Fotografie

Ik ben heel benieuwd naar de tips! Ik heb een canon 600D en een 50mm f/1.8 gebruikt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 25 jul 2014 13:59 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
ik vind nr, 3 de leukste, geinige houding, en dan nr. 4 de mooiste, alleen jammer dat de voetjes er niet helemaal opstaan. Als je de pootjes er helemaal afhaalt houd je naar mijn mening een mooier beeld over.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 25 jul 2014 15:16 
Lid
Fotografie

Ik vind foto 3 en 4 de beste vooral foto 3 door de houding.
Let ook een beetje op de achtergrond, bij foto 2,3, en 4 geeft dat gelijk een wat rustiger beeld.
En misschien is een poes in z'n geheel erop wel beter, in plaats van "afgezaagd" aan de rand.
Lekker blijven oefenen, doe ik ook ;)

Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 26 jul 2014 01:33 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

De z/w foto's vallen voor mij af, heel soms vind ik z/w een toegevoegde waarde geven, maar in dit geval niet.
De meeste foto's zijn niet echt scherp, maar dit zal ook wel komen door de hele beperkte scherpte diepte van de f/1.8......de Exif staat niet meer in de foto's, waardoor het moeilijker is om te zeggen wat je aan je instellingen had kunnen veranderen.
Foto 5 staat erg scheef en in foto 8 zit teveel blauw....ik ga er tenminste vanuit dat dit een zwart witte kat is. ;)
Let een beetje op aangesneden oortje en pootjes, in de meeste gevallen is dat ook niet gunstig voor je foto.
In de meeste foto's heb je wel een laag standpunt aangenomen en dat doe je dan goed. :)
Foto 3 en 4 vind ik ook het mooist en dan is foto 4 denk nog het scherpst. :upc
Aangesneden lichaamsdelen zijn jammer, dan kun je er beter zoiets van maken, dan heb je meer een portret:

Fotografie

Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 26 jul 2014 14:08 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de super goeie tips! Ik bewerkt nu alles in lightroom 5.5, ik moet eens kijken of ik de exif mee kan exporteren, zal het vervolgens er ook bij zetten! De meeste foto's heb ik idd met een hele kleine diafragma genomen, tussen de 1.8 en 3. Ik vind zelf ook te onscherp, dat was een van de dingen die mijzelf op waren gevallen. Foto 5 vond ik zelf ook erg leuk ondanks dat deze scheef vind ik het erg leuk dat ook heel de staart erop staat.

Ik vind het een enorme verbetering door foto 4 zo te knippen, een goede keuze idd!

Gelukkig nog genoeg te leren! Ik vroeg mij ook af dat als je de sluitertijd heel snel zet, laten we zeggen 1/500 sec gaat dit dan ten kosten van kleuren of maakt dat niets uit? Anders zet je toch je sluitertijd altijd zo snel mogelijk voor een zo scherp mogelijke foto? (natuurlijk niet als je beweging in je foto wilt zoals watervallen etc :) )

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Beginner poezenfoto's
BerichtGeplaatst: 26 jul 2014 14:47 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Als je de sluitertijd sneller zet dan wordt je foto donkerder, dus moet je je ISO hoger zetten, of je diafragma vergroten[kleiner getal].

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp