Wat gewandeld in de polder en uiteraard mijn 300mm bij me daar ik er nog mee aan het expirementeren ben.
In het bos met tegenlicht genomen. Deze waterpartij was nog bevroren en met het tegenlicht gaf het 'n apart effect. Ik heb er 'n Z/W van gemaakt. Iets wat ik besloot al te gaan doen voordat ik op het knopje drukte!
Je moet er van houden en het willen zien. En wil hem dan hier ook graag 'laten' zien!

Deze op ongeveer 1.50 mtr genomen.

De bloeiwijze van deze mooie Hazelaar (Corylus avellana) en eigenlijk de (bedriegelijke) voorbode van de lente. Hier zie je de mannelijke bloeiwijze en ik zal proberen t.z.t. ook de vrouwelijke goed op de foto te krijgen. Als je goed kijkt zie je ‘n rood puntje boven deze ‘mannelijke delen’ en dat is dus de vrouwelijke bloeiwijze. Het is ‘n soort ‘naaktbloeier’ d.w.z. dat ze bloeit terwijl er nog geen bladeren aan de boom zitten. Je komt hem/haar overal tegen. De Hazelaar lijkt op ‘n boom maar is dat eigenlijk niet. Kijk maar eens naar de grond dan zie je dat daar verschillende scheuten uitkomen. Deze struik kan wel tot zes meter hoog worden en levert als vrucht ‘n hazelnoot!