Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Henry, ben 't met je eens dat het donkere haar wat wegvalt tegen de donkere achtergrond, maar losse flitsers heb ik niet en we hadden ook geen zaklamp of zo bij ons.
Zoals je wel weet ben ik meer van de dieren en de vogels en daar kun je meest ook geen lampje achter plaatsen.

Dat was ook het meest lastige vond ik van deze shoot.....1 dochter blond, andere donker en ook de kleding was variërend van licht tot donker.
Er was vaak ook niet echt veel licht onder de bomen en had de 200mm. f/2.8 bij me en geen statief, dus ook verschillende belichtingen was geen optie, want had best wel een aantal foto's met bewegingsonscherpte vanwege te lange sluitertijden.
Vind zelf bij foto 4 ook jammer dat Mandy[de blonde] niet iets hoger in beeld is, maar Ginny[de donkere] staat hier en we hadden ook geen trapje, of iets dergelijks bij ons.
Nr.5 had ik eerst wat foto's van alleen de meiden gemaakt en omdat we de hond toch bij ons hadden heb ik hem ook een paar keer erbij gezet.
Heb op een ander plekje[foto 2] nog wel wat foto's waar de hond er ook bij zit, zal die nog weleens bekijken of er een leuke bij zit.
De foto's zijn trouwens in eerste instantie uitgezocht door m'n dochters en die zijn niet zo heel snel tevreden met hoe ze op de foto staan.....nee, hier zie je m'n onderkin, nee, hier kijk ik stom, enz.
Het viel dus nog niet mee om er een aantal uit te sorteren waar iedereen tevreden mee was.
Wilbert, foto 1 is een foto die is gemaakt van 2 foto's.
Heb m'n dochters allebei aan beide kanten van de boom gehad en doordat 't licht eigenlijk maar aan 1 kant van de boom gunstig was heb ik dus 2 foto's gebruikt, waarbij ik de ene foto moest spiegelen.
Erik, die groen/geelzweem klopt in foto 1 en 4 en werd veroorzaakt doordat ze op het gras en onder de boom stonden, één en al groen dus.
Heb de zweem al voor een heel groot gedeelte weg kunnen halen, want het was nog veel erger.
Foto 6 heb ik alleen hier en daar iets lichter gemaakt, maar zie ik zelf geen groenzweem.
Dat de warmte nogal varieert klopt helemaal.......een gedeelte is gemaakt in de schaduw en een gedeelte in de zon.
De geknepen ogen bij een aantal foto's vind ik zelf ook erg jammer, maar dat heb je als je het zonlicht gunstig op je modellen wilt hebben.
Ik wilde ook wat langer blijven, zodat de zon wat lager zou staan, maar de dames hadden helaas andere afspraken en ze waren het na een paar uur ook wel zat.
Foto 1, foto 6 en de foto van die ik ingezonden heb voor de maandopdracht worden op canvas afgedrukt.