__Erik__ schreef:
Een tak van sport waarvan ik niet zou weten hoe ik zou moeten beginnen, toch een paar dingen die opvallen:
- positie van waaruit je de platen neemt, als ik op tv naar schoonspringen kijk (kom nog uit de fam Jongejans generatie) herinner ik me dat de camera altijd ter hoogte van de plank staat op 90graden tov die plank, was dat hier niet haalbaar?
- die rot lampen die heel er nodig zijn voor de sporters, hangen vanaf de plek waar jij nu stond, wel heel erg lastig, beste beeld vind ik ergens tussen #2 en #3 in, maar dan hangen die lampen dus net fout.
- je hebt geen exif meer in je platen zitten, dat voorkomt iig wel dat we er wat dieper in kunnen duiken

Wat ik wel heel leuk vind is dat er weer eens een hele ándere sport langs komt, waarvoor dank!

Hoi Erik, je hebt helmaal gelijk. Om de sprong goed te zien moet je op 90 graden van de springer zitten.
Dit is ook de plek waar de jury altijd zit, en tijdens de trainingen de trainster.
Het is zelfs de plek waar je altijd op dezelfde afstand tot je onderwerp zit dus eenvoudiger foto’s maken.
Waarom heb ik dan voor deze hoek gekozen, ik lees vaak als opmerking bij sportfoto’s hier op het forum dat de achtergrond te druk is.
De tribune die je nu tijdens de sprong ook deels ziet is leeg onrustig en voegt verder niets toe.
Ik heb liever het plafond of water op de foto.
Tja en die lampen kan ik idd niet verhangen ;-)
Dat de exif weg is zou dat door picasa komen? Welke informatie wil je hebben dan zet ik het erbij.
Bedankt voor jullie reacties!