Thanks allemaal!
Deze zijn van een aantal weken terug en ze hadden mooi weer voorspeld, maar dat viel een beetje tegen.
Heb dus constant het diafragma zo groot mogelijk gezet en de ISO ook.....ik ga bijna nooit hoger dan ISO 400.
Omdat de bewolking soms wat dikker en soms wat dunner was heb ik bij deze foto's gelukkig een redelijk snelle sluitertijd[die heb je bij deze sport ook nodig], maar heb ook best wel wat foto's waarbij de sluitertijd toch te traag was en er dus ook wat onscherpte was.....je camera iets hoger of lager richten, of wat naar rechts of links draaien en de sluitertijden gaan omhoog of omlaag.
Vandaar dus het diafragma van f/2.8 en in de meeste gevallen was de scherpte diepte ook gewoon goed, ik vind bij deze foto's dat 3 en 5 iets meer scherpte diepte hadden mogen hebben en eigenlijk vind ik 't bij foto 5 niet eens storend.
Ook de achtergronden worden met een kleiner diafragma scherper en dat heb ik liever ook niet, want dan komt je onderwerp weer minder los van de achtergrond, ook dat is een reden van het grote diafragma.
Erik, in foto 2 dat is geen persoon wat je links ziet, maar een stukje van een kas[warenhuis] in de achtergrond.
Het liefst zie ik en de ogen van de hond en die van de pakwerker, maar dat is bijna niet te doen, of je moet veel geluk hebben.
Wat me ook opviel was dat de pakwerkers vaak hun ogen dicht of bijna dicht hebben, omdat ze naar beneden kijken.
Ik heb er die dag nog meer gemaakt, maar kreeg wat verzoekjes van mensen die foto's van hun hond wilden en dit was er dus 1 van.
Zal er binnenkort nog wel een aantal online zetten en ik zal vast nog weleens terug gaan en dan hoop ik dat 't mooier weer is, want de foto's van vorig jaar met een lekker najaarszonnetje vind ik zelf ook mooier dan deze.