Het is 21 jul 2025 23:33

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur It is the devil that brings the good out of you.
 It is the devil that brings the good out of you.
BerichtGeplaatst: 19 nov 2014 07:43 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dat is mij bekend.
Omdat ik zelf veel aan redelijk extreme fotobewerking doe (echter wel altijd met eigen foto's), bezoek ik ook regelmatig forums en dergelijke voor Photoshop bewerking. Daar zitten werkelijk schitterende creaties tussen. Maar in sommige gevallen, en m.i. in dit geval dus ook, zou ik dat geen foto's willen noemen. (Zie definitie van foto op internet). Het geheel creëren van een afbeelding of het bewerken van een foto vind ik 2 verschillende disciplines waarvan de scheidslijn nogal vaag kan zijn.
Ik was in de veronderstelling dat het hier bij Photodrome om eigen foto's moest gaan omdat het immers een forum is voor fotografie. Blijkbaar niet dus. En in dit geval is er feitelijk nauwelijks een foto aan te pas gekomen, maar voornamelijk smoke brushes. Vandaar dus mijn bedenkingen.
Bij een maandopdracht wordt overigens bijvoorbeeld ook meestal vermeld dat dit een Foto forum is en geen Photoshop forum. Bij de categorie "Manipulaties" ligt dat dan blijkbaar anders.

Bedankt voor je reactie. Weer wat stof tot nadenken en wellicht het bijstellen van mijn mening ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 It is the devil that brings the good out of you.
BerichtGeplaatst: 20 nov 2014 23:32 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Roy, het is maar mijn mening hoor. Ik weet dat verreweg het grootste deel van de mensen op dit forum het met jou eens is. Het is wel vaker een gespreksonderwerp namelijk ;)
Roy_v_E schreef:
Dat is mij bekend.
Dat doet me deugd (en dat meen ik)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2