Dat is mij bekend.
Omdat ik zelf veel aan redelijk extreme fotobewerking doe (echter wel altijd met eigen foto's), bezoek ik ook regelmatig forums en dergelijke voor Photoshop bewerking. Daar zitten werkelijk schitterende creaties tussen. Maar in sommige gevallen, en m.i. in dit geval dus ook, zou ik dat geen foto's willen noemen. (Zie definitie van foto op internet). Het geheel creëren van een afbeelding of het bewerken van een foto vind ik 2 verschillende disciplines waarvan de scheidslijn nogal vaag kan zijn.
Ik was in de veronderstelling dat het hier bij Photodrome om eigen foto's moest gaan omdat het immers een forum is voor fotografie. Blijkbaar niet dus. En in dit geval is er feitelijk nauwelijks een foto aan te pas gekomen, maar voornamelijk smoke brushes. Vandaar dus mijn bedenkingen.
Bij een maandopdracht wordt overigens bijvoorbeeld ook meestal vermeld dat dit een Foto forum is en geen Photoshop forum. Bij de categorie "Manipulaties" ligt dat dan blijkbaar anders.
Bedankt voor je reactie. Weer wat stof tot nadenken en wellicht het bijstellen van mijn mening