De 1e is zoals gezegd gemaakt met half tegenlicht en daardoor was de Valk redelijk donker en heb ik 'm softwarematig wat opgelicht, dat was bij de 2e niet nodig.
Henry, de afstand tot beide Valkje verschilde niet heel veel en het diafragma is bij beide foto's gelijk, maar de sluitertijd bij het vrouwtje was iets trager.
Ik denk dus dat het bewegingsonscherpte is wat je ziet, die vleugels gaan redelijk snel op en neer.
RoquiRocks, ik weet dat dit zeker niet de beste foto's zijn die ik van TV's gemaakt heb, maar als ik moet wachten totdat ik betere heb dan de beste tot nu toe dan zal ik weinig TV's meer plaatsen denk ik.
Deze zijn van afgelopen zaterdag en ze wilden niet zo goed meewerken als dat ze andere keren weleens deden.
Ook moet je geluk hebben met waar de wind vandaan komt, want ze gaan altijd met de kop naar de wind hangen en de wind kwam nu uit 't oosten en ik was er pas na de middag, dus het licht niet echt mee.
Maar ik was al blij dat ik niet helemaal voor niks gegaan was.
Bert, op de bekende plek in Zeeland kom je ze meest wel tegen.
Ook hier in de buurt zitten er een paar, maar die zijn wat schuwer dan deze in Zeeland en in Zeeland is het wat makkelijker om te stoppen met de auto zonder dat je ander verkeer in de weg staat.