Thanks allemaal!
Meksjoef schreef:
Hoe kom jij dicht bij die ganzen? Telkens als ik het probeer vliegen ze al weg als ik op zo'n 25 meter afstand ben...
Wisse, deze zijn afgelopen voorjaar gemaakt bij een meer hier vlakbij in de buurt.
Er ligt in dat meer een eiland en daar broeden heel wat ganzen[Nijlganzen, Canadese ganzen, Grauwe ganzen] en die gaan dan ruzie maken voor een plekkie.
Aan 1 kant van dat eiland is het water niet breed en dat is ook precies de goede kant qua licht, dus ik ga daar op m'n gemakkie zitten en wacht wel af of er nog wat voor m'n lens wil komen, precies zoals Joop ook al zei.
Maar doordat die beesten het veel te druk hebben met onderling ruzie maken letten ze bijna helemaal niet meer op mij en kan ik af en toe de leukste ruzie-momenten op de foto zetten.
Er komt daar trouwens nog wel meer voorbij dan alleen Ganzen, o.a. Meerkoeten, Futen, Eenden, Kuifeenden en Aalscholvers.
Ik zoek dus een lekker laag plekje aan 't water, zodat ik sommige zwemmende vogels met een laag standpunt erop kan zetten en wacht gewoon af wat er mijn richting op komt zwemmen/vliegen.
Geduldig wachten totdat er een keer wat komt is ook niets voor mij, maar als ik lekker in het voorjaars zonnetje zit dan kan ik het redelijk lang volhouden, maar meestal als ik daar zit heb ik het gewoon druk met foto's maken en dat vind ik nog veel leuker.