Wat is het toch een prachtig gebied! Zeker in de sneeuw kun je er heerlijk platen maken, je hebt een topdag uitgekozen! En dat zie je zeker in de platen terug, in #1 een mooi overzichtje, in #2 een prachtig molenduo met de traditionele watertoren in de achtergrond en in #3 een mooie bovenkruier. De laatste vind ik prima

Ten aanzien van de keuze van je diafragma:
Elke objectief heeft een gebied van diafragma's waarin ie optimaal presteert, dat begint - meestal - niet bij het grootste diafragma (kleinste waarde) en gaat zeker niet door tot het kleinste diafragma, meestal ligt dat tussen het grootste diafragma -/- 1 stop en f/16, vaak wordt aangehouden tussen de f/8 en f/11 als scherpte hotspot van een lens.
Boven die f/11 gaat - meestal -
diffractie optreden: doordat licht door een heel klein gaatje - je diafragma - moet, gaat het meer verstrooien dan gewenst. Het gevolg van die diffractie, je raadt 't al, is onscherpte.
Nou vind ik de keuze van je diafragma f/5 in de laatste plaat eigenlijk de béste keuze, immers je wilt alleen die molen scherp. Bij f/5, 78mm en een d5300 begint het scherptevlak, als je onderwerp op 50m staat (schatting van mij) en je daarop hebt scherpgesteld, bij 28m en eindigt bij 234m, alles tussen die twee afstanden wordt als scherp ervaren. Dit kun je zelf
hier ook bekijken.