Ontzettend bedankt voor jullie inbreng!
@Nuelle: Leuk dat jij ook die lens hebt!! Aan het gewicht moest ik niet wennen, gezien mijn voorganger van hetzelfde kaliber was (70-200mm f2.8 L). Weet dat ik toen indertijd wel pijn in de armen had de dag na het shooten.

Nee, ik moet gewoon erg wennen aan de snelheid. Ik vind hem geweldig, maar de eerste paar keer had ik het gevoel dat ik niet mee was in z'n tempo

Qua scherpte is hij echt nog een flink stuk beter dan mijn vorige. Dus ben iig erg enthousiast!
Idd, soms verlies ik mezelf ook wel eens in het experimenteren. Dan denk ik achteraf: wat een geknoei was dat. Maar goed. Blijven proberen, zoals je zegt. Met vallen en opstaan.
@Erik: Heel erg bedankt voor je inbreng!!

Dit heb ik dus nog wat te kort, vind ik bij mezelf: een technische onderbouw. Mijn foto's zijn technisch vaak wel oké, maar ik ben echt wel iemand die vooral op gevoel fotografeert. Dit hoeft niet meteen een slechte zaak te zijn, maar ik heb er deugd van eens stil te staan bij de technische kant van de zaak. Je opmerking heeft me op dat vlak weer alerter gemaakt. Dit ga ik zeker eens uitpluizen.
Ik kies meestal voor een groot diafragma omdat het voor mij een bepaalde sfeer creëert in mijn de foto's. Achtergrond mooi onscherp, onderwerp extra naar de voorgrond. Maar ik begrijp dat ik met nét dat tikkeltje dichter schroeven van mijn diafragma ook net dat tikkeltje scherper ga en dus het scherptevlak verruim.
Heel fijn tenslotte dat ik hiermee een TC ontvang. Dit blijft deugd doen