Frans schreef:
In de achtergrond links en rechts naast de kop zie je een wat grofkorrelige structuur.
De vraag is waar die vandaan komen.
Verder zie je in de achtergrond structuren doorschemeren (paal stukje links uit het midden , gebogen tak? rechts) die wellicht afleiden.
Pas met het origineel erbij zou ik je tips kunnen geven waar je echt wat aan hebt. Nu is het gissen.
Het oorspronkelijke formaat full frame is 5760x3840. De bewerking leidde tot een formaat 2050x1298 voor deze foto.Dat is nog steeds beeldscherm vullend op 100%.
De TV zit juist achter een molshoop en in de achtergrond zijn er meer te zien - dat is die grofkorrelige structuur. Die verticale structuren zijn inderdaad van een paaltje van van een soort stammetje. Doordat er in de achtergrond diverse volgelopen greppeltjes zijn met groenstroken zie je ook wat horizontale structuur. Het is dat het niet paste bij het formaat van de TV anders had ik die structuur duidelijker laten worden.
Ook hier geldt dat ik qua ontruisen en verscherpen hetzelfde heb gedaan als ik de laatste weken met mijn foto's deed.
Net als bij de buizerd vind ik zelf deze achtergrond juist mooi zo , ook de enkele korrelige delen, en snap niet waarom dat zoveel reacties oplevert.
Het is bij dit soort foto's juist mijn doel om wat van de omgeving/het terrein mee te nemen en daarmee iets meer te laten zien dan alleen een vogel. Foto's met "een verhaal"