Ja, de 1.4 lijkt me heel goed met de 70-200 VR2. Alleen geeft het niet echt veel verschil in tele vind ik.
Gotchas, ik weet dat jij een full frame hebt. Ga je hoger in de Iso dan? Want dat is toch iets dat ik bij de D7000 niet teveel doe. Dan moet ik teveel gaan ontruizen en dan verlies ik weer teveel detail.
Maar ik ga eens kijken of ik het kan gaan testen.
Dank je voor de tips, Gochas en Smurf
Vond nog een stukje op internet van Brad Hill over de combinatie 70-200 VR2 en teleconverter:
Prestaties met teleconverters: opvallend - deze lens werkt geweldig met zowel de 1.4 x TC-14EII teleconverter als de 2.0 x TC-20EIII teleconverter. Ik ben het altijd eens geweest met Bjorn Rorslett om de Nikon teleconverters verre te houden van zoomlenzen - welke dan ook. En ik was bijna nooit in staat om aanvaardbaar scherpe beelden te maken met mijn 'oude' 70-200mm f2.8 VR met een van Nikon's teleconverters (ik ben behoorlijk gefocust op beeldscherpte - anderen kunnen daar weer anders over denken). Nou, de tijd is gekomen om mijn idee daarover te wijzigen...
A. Met de 1.4 x TC-14EII: deze lens produceert zeer scherpe, zeer hoge kwaliteitsbeelden met de 1.4 x TC (mits je een of meer stops naar beneden gaat). Dus, in dit geval betekent dit zeer scherpe beelden vanaf f5.6.
B. Met de 2.0 x TC-20EIII: na gebruik van de 70-200mm VRII met de "nieuwe" (vanaf februari 2010) 2 x TC-20EIII teleconverter, vraag je je af of Nikon die twee op elkaar heeft afgesteld om samen te werken. Hoewel er wat zachtheid in de beelden te zien is wanneer met deze lens/teleconverter combinatie helemaal open wordt geschoten (wat zich vertaalt naar f5.6), zie je alle scherpte terugkomen door een stop terug te nemen. Er is een lichte daling in afbeeldingscontrast en kleur, maar dat is op te lossen in de nabewerking. De autofocus snelheid lijkt een beetje langzamer te zijn wanneer de TC wordt gebruikt en focus-tracking op snel bewegende onderwerpen werkt iets trager dan zonder gebruik van de TC , maar overwegend valt het niet echt op.
De vertaling is wat onhandig. Zo'n vertaalsite is een drama en ik heb hier en daar wat ingegrepen

Ik snap niet hoe je dat onder een linkje kunt verbergen