Het is 26 aug 2025 19:22

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Orion
 Orion
BerichtGeplaatst: 22 maart 2015 20:58 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geschoten op het voormalige vliegveld Soesterberg.
Voor mij een nieuw hoofdstuk in het fotograferen.
Dus tips zijn welkom !

Groetjes
Peter

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Orion
BerichtGeplaatst: 22 maart 2015 23:10 
Lid
Fotografie

Kan je niet aan tips helpen, herken niet eens waar Orion staat...

Vind het wél een nette plaat, veel sterren, scherpte prima :good2

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Orion
BerichtGeplaatst: 22 maart 2015 23:31 
Lid

__Erik__ schreef:
Kan je niet aan tips helpen, herken niet eens waar Orion staat...

Vind het wél een nette plaat, veel sterren, scherpte prima :good2

Ach het gaat me ook niet direct om de Orion maar meer of het een mooi en goed gemaakte foto is.
Dus toch bedankt voor de reactie :)

Orion
BerichtGeplaatst: 27 maart 2015 19:36 
Moderator
Fotografie

Hoewel ik zelf een hekel heb aan de volgende opmerking, moet ik hem toch maken ben ik bang: ik mis een onderwerp ...

Orion
BerichtGeplaatst: 27 maart 2015 20:23 
Lid
Fotografie

Voor de niet-kenners misschien niet zo duidelijk, maar het sterrenbeeld Orion staat exact in het midden van de foto.

Ik mis zelf een beetje de kleuren, heb je de saturatie omlaag geschroefd of komt deze zo uit de camera? :)

Verder ben ik zelf beginnend astrofotograaf en heb met mijn 300 mm de orion nevel vast weten te leggen met behulp van stacken (stapelen). Als je bijvoorbeeld meerdere foto's hiervan zou nemen kan je enige lichtvervuiling en ruis wegnemen op de foto, misschien iets voor jou? Is genoeg over te vinden op het web :)

Zo kreeg ik bijvoorbeeld deze foto: https://www.flickr.com/photos/30674824@N05/16514731651/
Op jouw foto zie je drie sterren die op een lijn staan (in het midden op de foto, van linksonder naar rechtsboven). Als je iets daaronder kijkt zie je weer drie sterren staan, ook op één lijn. Als je op de middelste daarvan in zou zoomen dan krijg je de orion nevel te zien die ik heb gefotografeerd.. Het is maar even een sterren-tip :P

Orion
BerichtGeplaatst: 27 maart 2015 22:44 
Lid

KVD88 schreef:
Voor de niet-kenners misschien niet zo duidelijk, maar het sterrenbeeld Orion staat exact in het midden van de foto.

Ik mis zelf een beetje de kleuren, heb je de saturatie omlaag geschroefd of komt deze zo uit de camera? :)

Verder ben ik zelf beginnend astrofotograaf en heb met mijn 300 mm de orion nevel vast weten te leggen met behulp van stacken (stapelen). Als je bijvoorbeeld meerdere foto's hiervan zou nemen kan je enige lichtvervuiling en ruis wegnemen op de foto, misschien iets voor jou? Is genoeg over te vinden op het web :)

Zo kreeg ik bijvoorbeeld deze foto: https://www.flickr.com/photos/30674824@N05/16514731651/
Op jouw foto zie je drie sterren die op een lijn staan (in het midden op de foto, van linksonder naar rechtsboven). Als je iets daaronder kijkt zie je weer drie sterren staan, ook op één lijn. Als je op de middelste daarvan in zou zoomen dan krijg je de orion nevel te zien die ik heb gefotografeerd.. Het is maar even een sterren-tip :P

Bedankt voor de tips!
Ik heb zelf de hoeveelheid kleur wat terug gebracht.
De Orionnevel is mij bekend zal eens zien of ik deze er ook een op kan krijgen.
Vervelende bijkomstigheid van het wonen in het centrum van nederland is dat je overal wel lichtvervuiling hebt. Nu vond ik het in deze foto wel kunnen , zo zijn de contouren van de bomen weer te zien.

Groet
Peter

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp