Het is 11 sep 2025 23:01

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Nestfotografie is niet toegestaan!

Auteur close-up
 close-up
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015 23:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Feedback en tips altijd welkom!

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 close-up
BerichtGeplaatst: 21 apr 2015 23:39 
Lid

Mooie kop!!! Gr. Hans.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 close-up
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015 00:01 
Lid
Fotografie

Dat heeft ie vast, maar dat blijkt niet zo uit deze plaat, ik zie heel veel ruis en ontzettend weinig scherpte, sorry Eelke, kan er weinig meer van maken :)

close-up
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015 00:37 
Lid
Fotografie

Mee eens Eric.. zit een beetje in een fotografiedipje denk ik... :(

close-up
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015 00:40 
Lid
Fotografie

Het goede nieuws is dat iedereen daar zo nu en dan last van heeft, dus maak je er vooral niet druk om, gewoon even terug naar de basis en dan weer verder bouwen!

En als je gerichte vragen hebt, of je hebt last van bepaalde blokkades, gewoon hulp vragen op 't forum, desnoods in de babbelbox, komt 't vast goed!

Succes!

close-up
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015 06:07 
Lid
Fotografie

Een fraai beestje! Mooie kleuren in de kop, dus uitsnede is goed. Ik kan Erik wel volgen in zijn commentaar over het ontbreken van echte scherpte.

Als ik naar je Exif info kijk (1/1000s f/6.3 ISO800 250mm), dan zou dit ook zomaar aan je lens kunnen liggen. Met 1/1000s, f/6.3 en ISO800 zou je gewoon scherpte foto's met je Canon EOS 500D moeten kunnen maken.

Uit een [urk=http://tweakers.net/reviews/1219/6/canon-eos-500d-dslr-beproefd-iso-prestaties.html]test[/url] (gevonden op het internet) blijkt dat er t/m ISO400 geen ruis zichtbaar is en pas vanaf ISO800 wordt de foto iets wolliger. Ook houdt het dynamisch bereik van de EOS 500D zich bij ISO800 nog zeer goed staande, met volle kleuren. Pas bij 1600 neemt de kleurreproductie iets af en is voor het eerst wat ruis zichtbaar.

De EOS 500D biedt een aantal ruisreductieniveaus aan. Er is keuze voor 'low', 'standard' en 'strong', maar er kan ook voor worden gekozen om helemaal geen ruisreductie op de jpeg-bestanden toe te passen. Wellicht heb je je ruisreductieniveau te hoog staan.

Wellicht komt het door de lens, maar dat kan ik niet beoordelen omdat de exacte gegevens van je lens ontbreken. Als ik kijk hoe 75-300mm lenzen het er vanaf brengen, dan lijkt dit een goed lensje te zijn.

close-up
BerichtGeplaatst: 22 apr 2015 20:02 
Lid
Fotografie

Kan alleen maar volgen Eelke :)
Gr Jan

close-up
BerichtGeplaatst: 23 apr 2015 17:57 
Lid
Fotografie

__Erik__ schreef:
Het goede nieuws is dat iedereen daar zo nu en dan last van heeft, dus maak je er vooral niet druk om, gewoon even terug naar de basis en dan weer verder bouwen!

En als je gerichte vragen hebt, of je hebt last van bepaalde blokkades, gewoon hulp vragen op 't forum, desnoods in de babbelbox, komt 't vast goed!

Succes!

Dank je! :) (fijn om te lezen)

close-up
BerichtGeplaatst: 23 apr 2015 18:35 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Een fraai beestje! Mooie kleuren in de kop, dus uitsnede is goed. Ik kan Erik wel volgen in zijn commentaar over het ontbreken van echte scherpte.

Als ik naar je Exif info kijk (1/1000s f/6.3 ISO800 250mm), dan zou dit ook zomaar aan je lens kunnen liggen. Met 1/1000s, f/6.3 en ISO800 zou je gewoon scherpte foto's met je Canon EOS 500D moeten kunnen maken.

Uit een [urk=http://tweakers.net/reviews/1219/6/canon-eos-500d-dslr-beproefd-iso-prestaties.html]test[/url] (gevonden op het internet) blijkt dat er t/m ISO400 geen ruis zichtbaar is en pas vanaf ISO800 wordt de foto iets wolliger. Ook houdt het dynamisch bereik van de EOS 500D zich bij ISO800 nog zeer goed staande, met volle kleuren. Pas bij 1600 neemt de kleurreproductie iets af en is voor het eerst wat ruis zichtbaar.

De EOS 500D biedt een aantal ruisreductieniveaus aan. Er is keuze voor 'low', 'standard' en 'strong', maar er kan ook voor worden gekozen om helemaal geen ruisreductie op de jpeg-bestanden toe te passen. Wellicht heb je je ruisreductieniveau te hoog staan.

Wellicht komt het door de lens, maar dat kan ik niet beoordelen omdat de exacte gegevens van je lens ontbreken. Als ik kijk hoe 75-300mm lenzen het er vanaf brengen, dan lijkt dit een goed lensje te zijn.

Klopt iso op 800 is nog te doen. wil liever niet hoger dan dat.Weet ook niet hoeveel foto's de body heeft gemaakt kan ik helaas nergens terug vinden :( Maar het objectief werkt volgens mij wel naar behoren. Focus ligt volgens mij verder wel goed.. denk dat het voor 80% aan mij ligt.. maar ik weet het niet helemaal zeker.. Het is wel vervelend... maar merk dat het met mijn 50mm en 100mm wel beter gaat... dus misschien toch de lens.. Bedankt voor je reactie iig.

close-up
BerichtGeplaatst: 23 apr 2015 18:39 
Lid
Fotografie

Inderdaad is de scherpte niet optimaal. Verder ga ik met Erik mee.

Hier kun je een onbewerkte foto (ook niet verkleint) uploaden en dan komt er te staan hoeveel foto's je camera precies heeft gemaakt:

http://www.camerashuttercount.com/

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp