Het is 16 mei 2025 12:03

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Standing out in a crowd
 Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 25 apr 2015 16:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Van de week in de avond eens op zoek gegaan naar een mooi tulpenveld, en gevonden ook :)
Er staan nog niet heel veel velden vol maar met deze heb ik me aardig vermaakt. Vind het nog wel erg lastig om te tulpen zo "echt" mogelijk vast te leggen. Merk dat ondanks wat nabewerken het resultaat het net niet is. Als iemand tips heeft.. van harte welkom!

1.

Fotografie

2.

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 25 apr 2015 17:48 
Lid
Fotografie

bij de eerste zou ik zowiezo aan de bovenkant een heel stuk weghalen dan vind ik hem wel heel mooi.
nr. 2 vind ik de onscherpte in de linkerhoek teveel dus mislukt :blush

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 25 apr 2015 18:59 
Lid
Fotografie

Ik vind het toch erg mooi wat je hier laat zien, al denk ik ook te begrijpen waarom je zegt dat het 'het net niet is'.
De tulp in de eerste komt mooi naar voren als 'standing out in a crowd' en ik vind het bovenste stuk van de foto ook iets toevoegen met die verschillende laagjes groen. De tulp waar het om gaat is prachtig scherp en de lichtval is mooi. Een tip heb ik niet echt of zou het helpen om de tulpen eromheen een tikkeltje te vervagen zodat die eenling er nóg beter uitkomt?

Foto 2 vind ik heel sfeervol, maar linksonder is het misschien inderdaad een beetje teveel van het roze-paarse onscherpe. Ik weet het niet, een beetje eraf aan de onderkant? Een laagje verlopend wit eroverheen?

Jij bent hier op het forum gekomen in een periode dat ik op reis (en forumloos) was, ik heb de foto's die je hier in die tijd plaatste eens teruggekeken en zag er veel moois tussen zitten.

Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 25 apr 2015 22:25 
Moderator
Fotografie

Geslacht: Man
1 is de betere van deze 2.
Zou zelf het bovenste donkere randje eraf halen.
Scherpte op de goede plek en kleur lijkt mij ook prima. :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 25 apr 2015 22:29 
Lid
Fotografie

Voor mij ook #1 van dit duetje, mooie kleuren en fijne gelaagdheid :good2

Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 26 apr 2015 15:58 
Lid
Fotografie

Deva schreef:
Ik vind het toch erg mooi wat je hier laat zien, al denk ik ook te begrijpen waarom je zegt dat het 'het net niet is'.
De tulp in de eerste komt mooi naar voren als 'standing out in a crowd' en ik vind het bovenste stuk van de foto ook iets toevoegen met die verschillende laagjes groen. De tulp waar het om gaat is prachtig scherp en de lichtval is mooi. Een tip heb ik niet echt of zou het helpen om de tulpen eromheen een tikkeltje te vervagen zodat die eenling er nóg beter uitkomt?

Foto 2 vind ik heel sfeervol, maar linksonder is het misschien inderdaad een beetje teveel van het roze-paarse onscherpe. Ik weet het niet, een beetje eraf aan de onderkant? Een laagje verlopend wit eroverheen?

Jij bent hier op het forum gekomen in een periode dat ik op reis (en forumloos) was, ik heb de foto's die je hier in die tijd plaatste eens teruggekeken en zag er veel moois tussen zitten.

Deva heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, vooral ook dat je de moeite hebt genomen om naar mn andere foto's te kijken. Ik zelf vind het bovenste stuk van foto 1 ook wel wat toevoegen daarom heb ik dat ook zo gelaten. Ben het eens met je mening over foto 2 die linkerhoek is te druk.
Ik fotografeer nu ruim een jaar met mn Nikon en moet zeggen dat ik misschien meteen teveel wil en de lat vrij hoog leg. Beetje geduld en veel oefenen ;)

@Fotosmurf en @Erik ook bedankt voor jullie reacties!

Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 26 apr 2015 16:02 
Lid
Fotografie

Twee fraaie opnames......mooie kleuren trouwens...de eerste vind ik hier wel de beste uit deze reeks....knap gespeeld met de scherptediepte en subtiel gebruik gemaakt van de bloemen om je BG te creeeren..... :good2 :good2

Standing out in a crowd
BerichtGeplaatst: 26 apr 2015 16:16 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie Poezemienie!