Deva schreef:
Ik vind het toch erg mooi wat je hier laat zien, al denk ik ook te begrijpen waarom je zegt dat het 'het net niet is'.
De tulp in de eerste komt mooi naar voren als 'standing out in a crowd' en ik vind het bovenste stuk van de foto ook iets toevoegen met die verschillende laagjes groen. De tulp waar het om gaat is prachtig scherp en de lichtval is mooi. Een tip heb ik niet echt of zou het helpen om de tulpen eromheen een tikkeltje te vervagen zodat die eenling er nóg beter uitkomt?
Foto 2 vind ik heel sfeervol, maar linksonder is het misschien inderdaad een beetje teveel van het roze-paarse onscherpe. Ik weet het niet, een beetje eraf aan de onderkant? Een laagje verlopend wit eroverheen?
Jij bent hier op het forum gekomen in een periode dat ik op reis (en forumloos) was, ik heb de foto's die je hier in die tijd plaatste eens teruggekeken en zag er veel moois tussen zitten.
Deva heel hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, vooral ook dat je de moeite hebt genomen om naar mn andere foto's te kijken. Ik zelf vind het bovenste stuk van foto 1 ook wel wat toevoegen daarom heb ik dat ook zo gelaten. Ben het eens met je mening over foto 2 die linkerhoek is te druk.
Ik fotografeer nu ruim een jaar met mn Nikon en moet zeggen dat ik misschien meteen teveel wil en de lat vrij hoog leg. Beetje geduld en veel oefenen

@Fotosmurf en @Erik ook bedankt voor jullie reacties!