De 5D is ook iets groter. Met name als je grotere handen hebt, kan de 5D net wat fijner vasthouden.
De 5D is ietsje zwaarder door (waarschijnlijk) o.a. de magnesium Top Cover. Voelt naar mijn mening gewoon wat degelijker aan dan een body die deels is opgebouwd uit (stevig) plastic. Persoonlijk vind ik dat wel fijn: als je iets duurs aanschaft, dat je ook voelt dat je wat degelijks in handen hebt.
Twee memory cards: ik zie er het nut niet van in. Als ze nog eens verschillend van type zijn, snap ik het nut nog veel minder. Ik heb nog niemand horen klagen over een defecte memory card gedurende het fotograferen.
GPS: handig als het er standaard op zit (omdat je altijd kunt achterhalen waar de foto precies gemaakt is, zeker handig als je veel rondtrekt op vakantie), maar ik heb het ook niet ingebouwd zitten in mijn camera en mis het niet. Ik heb wel een losse gps, maar verbind deze losse gps zelden.
Een snelle en nauwkeurige autofocus vind ik dan veel belangrijker. Er is bijna niks vervelenders voor te stellen dan thuis te komen met een hoop "net niet scherp"-foto's. Als je echter tijd genoeg hebt omdat je geen snelle onderwerpen fotografeert (dus nauwelijks sporters, vliegende vogels, etc. maar meer landschappen, studio werk, portretten, macro, etc.) dan voldoet de 6D gewoon goed.
Last but not least: als je de extra euro's kunt missen, is een vergelijking opportuun. Heb je er eigenlijk ook wel een andere bestemming voor dan gewoon de goedkoopste (in dit geval de 6D) nemen.
Just my two cents