Zelf schiet ik altijd in de A-stand[diafragma voorkeuze] en meest zit ik dan tussen de -0,7EV en +0,7EV, enkele uitzonderingen daargelaten.
Ik heb net geprobeerd met mijn camera op de M-stand en dan te plussen of te minnen met de belichting, maar dat gaat alleen als de ISO op auto staat en het enige dat er dan veranderd is de ISO die omhoog of omlaag gaat.
Wat gebeurt er nu eigenlijk als je de belichting veranderd naar de pluskant........de foto wordt inderdaad lichter en heeft daardoor meer licht in de lens nodig.
Ik schiet in de A-stand en zet daarbij de ISO op een vast getal, dus bij mij veranderd de sluitertijd als ik de belichting verander via het plus- en min-knopje, vrij logisch, want als ik plus moet er meer licht naar binnen en dus de sluitertijd langer, want dan staat ie langer open en kan er meer licht naar binnen.
Jij schiet in de M-stand met de ISO op automatisch en dus is het enige dat automatisch mee kan veranderen de ISO, want je sluitertijd en diafragma regel jij zelf.
Ga jij dus plussen dan gaat je ISO omhoog, want er moet meer licht naar binnen en hoe hoger je ISO hoe lichter de foto.
Wat doe jij dus eigenlijk met dat plus- en min-knopje.......je regelt je ISO ermee.
Wat doe ik dus eigenlijk met dat plus- en min-knopje......ik regel m'n sluitertijd ermee.
Maar door +5EV te gebruiken gaat bij jou dus eigenlijk de ISO een heel stuk omhoog.
Als je perse in de M-stand wilt schieten zou ik de belichting op 0 laten staan en zelf de ISO regelen.
Ik vind het makkelijker om in de A-stand te schieten en dan de sluitertijd en beetje bij te sturen door de belichting aan te passen.
Kun je 't allemaal nog volgen?
Nu zie ik dat je hier ISO 250 had en een sluitertijd van 1/1000, dus had je waarschijnlijk erg veel licht en dus geluk dat de ISO niet veel hoger was.