bobross schreef:
en ik sluit mij aan bij roquirocks ; ik heb wel het idee dat er soms meer naar de "fouten" gekeken wordt dan naar het plaatje als zodanig .........
Daarnaast is leuke foto's maken haast meer een kwestie van goed fotobewerken dan puur plaatje schieten ...
Ieder z'n mening natuurlijk, maar je zit hier op een forum waar je je foto ter beoordeling zet.
Het is dus logisch dat er ook naar de fouten in een foto gekeken wordt, want de topicstarter kan dan weer van z'n fouten leren.
Zoals je ziet heeft Cinemovie hier ook weer wat geleerd en dat is volgens mij ook de bedoeling van een beoordelingsforum:
Cinemovie schreef:
Okay weer wat geleerd werk altijd in 8 bits.. dus zal die 16 is gaan proberen. en dan opslaan als 8 bits.
bobross schreef:
vaak heb je met foto's die buiten in het wild gemaakt worden maar even een moment om een leuke plaat te schieten in tegenstelling tot foto's tijdens shows , dierentuinen en vogelkijkhut .
Daarbij horen dan ook de oneffenheden bij .
Hoewel ik nooit vogels vanuit een vogelkijkhut maak zijn dit volgens mij wel vogels die in het wild leven en gebruiken wij een auto ook als rijdende vogelkijkhut, ik in ieder geval wel.
Vogelkijkhut heb je alleen vaak wel van die 'gemaakte' achtergronden en in de auto moet je maar afwachten wat voor achtergrond je krijgt, of je moet heel lang op dezelfde plek stil blijven staan en hopen dat er een vogel maar net op het paaltje wilt gaan zitten dat jij uitgekozen hebt met die mooie achtergrond.
Ik denk zelf dat in een dierentuin mooie foto's maken soms ook niet helemaal meevalt, want ook in de dierentuin moet je maar net het licht, achtergrond en pose van het dier mee hebben.
Vooral die achtergrond is vaak een probleem, want het is toch het leukst als bijv. niemand kan zien dat de foto in een dierentuin gemaakt is.
Ach, zoals eerder gezegd, volgens mij is het is een fotoforum en geen vogelforum, het gaat er dus meer om of je een mooie foto maakt waarbij zoveel mogelijk klopt en niet of je een bepaalde schuwe/bijzondere soort met veel pijn en moeite met een niet zo mooie achtergrond en net niet helemaal scherp hebt weten vast te leggen.