Tsja Peter, als ik het goed heb heeft jouw camera 22,3 megapixel en je brengt het bestand terug naar 1,8 megapixel, dat is dus een crop die meer dan 10x zo klein is als het orgineel.....ik snap nu wat het probleem is!!!
Al zou je op ISO-50 schieten met een Canon 1DX, dat kan gewoon niet, er zijn grenzen.
Dat extreme croppen schiet niet op, je besodemietert ook jezelf hiermee, want de foto die je hier laat zien zul je dus ook nooit groot aan de muur kunnen hangen, omdat ie gewoon te klein is.
Camera van mij is 24 megapixel en ik ga niet verder met croppen dan een bestand van minimaal 6 megapixel, maar dat is dan ook het uiterste ook.
Probeer nou eens zo min mogelijk te croppen en gewoon wat dichterbij de vogels te komen, dat zal de kwaliteit van je foto's alleen maar goed doen.
Als er iemand gefrustreerd zou moeten raken dan ben ik het wel......m'n camera ligt met een probleem bij Sony, want kreeg constant Errors, heb een leencamera[Sony A77] mee gekregen en dat ding geeft ook steeds vaker een Error.
Ga zaterdag voor 2 à 2,5 week naar Noorwegen op vakantie en wil daar eigenlijk ook de Zeearenden in duikvlucht fotograferen, maar ben bang dat 't niks wordt.