Wendy en Erik ook bedankt!
Henry, ik heb niet heel veel andere lenzen.
Het is inderdaad bijna altijd de 200mm al dan niet in combinatie met de teleconverter die erop staat, de foto's van de Zeearenden en Meeuwen op de boot bij Ole zijn gemaakt zonder teleconverter, zo dichtbij vliegen die beesten.
Ik heb nog een oude Minolta 70-210mm f/4 en nog een oudje van Minolta, de 35-70mm f/4 waar ook een macrostand op zit, maar die 2 lenzen gebruik ik al helemaal bijna niet.
Heb nog een Tamron 17-50mm f/2.8 en die zit meest op m'n A55 en is makkelijk voor landschapjes en familiekiekjes.
Ik had in eerste instantie nogal pech dat m'n A77 II niet goed meer werkte en die moest ik net voor m'n vakantie wegbrengen en kreeg een oude A77 mee in bruikleen, maar die bleek ook niet zonder mankementen te zijn.
Op het laatste moment kon een fotomaat van me die veel voor Sony doet nog een A77 II voor me regelen via Sony en daar zat ook een lens bij, de Sony 16-50mm. f/2.8 SSM......Gustav nog heel bedankt daarvoor!!!!
Ik had dus 3 camera's mee en heb de A77 II gebruikt met de 200mm. en de A77 heb ik die 16-50mm op geschroefd en daar heb ik dus m'n landschapjes en ook de foto's van Ole met die Meeuw op z'n hoofd mee geschoten.
De A77 heeft in Noorwegen nog een paar keer een camerafout aangegeven, maar daarna is ie het gewoon goed blijven doen.
Die 16-50mm f/2.8 is trouwens een heerlijk lens, ragscherp, muisstil en super snel, kun je toch zien dat alle waar naar z'n geld is als je 'm met de Tamron vergelijkt.