Bedankt John, Gemini en Xafke!
@Gemini: Idd, een dekentje dat meer matchte met de ondergrond was mooi meegenomen, maar jammer genoeg niet voor handen

Het gebruik van de vuurschaal was meer eerder een improvisatie en toen was het witte dekentje het enige aanwezige om Anna comfortabel te leggen... Ik kon het idd netjes opvouwen, maar ik heb er bewust voor gekozen het wat "rommelig" neer te leggen, om het geheel wat losser te laten ogen. Een opgevouwen lakentje zou het voor mij dan weer te "netjes" maken
Wat betreft de tak? Eerlijk? Hihi, die heb ik er zelf bij gelegd. Ik wilde ergens nog een natuurlijk element. Ik hou daarvan. Er lag ook een klein blaadje op de schaal en ik had oorspronkelijk de intentie om het gras aan de randen van de schaal nog zichtbaar te houden in mijn bewerking. Een tak, het gras en het groene blaadje, leken voor mij een aantal leuke natuurlijke elementen in de plaat. Door de bewerking is het gras echter uit het zicht verdwenen en kan ik de bedenking ivm de tak wel volgen
Ivm het rokje heb je 100% gelijk!! Dit dacht ik ook toen ik de foto nadien op mijn pc zag: "verdorie, hier had ik op moeten letten!"
Vreemd dat er niet eerder iemand iets van zei
@Xafke: Grappig dat je dat zegt: "Ik weet", want zo lijkt het alsof we elkaar al jaren kennen en dat is helemaal niet zo. We kennen elkaar van haar noch pluim (dat zeggen we hier in Vlaanderen toch tenminste

). Maar goed, los daarvan, ik denk dat iedereen in z'n platen wel probeert te matchen in verhouding onderwerp-omgeving om daarbij tot een plaat te komen die karakter uitstraalt!
Het was niet de eerste newborn die ik voor mijn lens had, het is gewoon geen sterke kant in m'n fotografie. Een facet waarbij ik wel eens durf te zweten en te vloeken (binnensmonds, zodat de baby het niet hoort

).