Dankjewel Poezemienie, ArtenCo en Ron!!
@ArtenCo: dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Ik weet niet helemaal wat je bedoeld met standaard opstelling. ;-) Zoals ik toen gebruikte met de jongens? Twee lampen? Eentje hoofd en een kleinere ernaast? De tang verlichting?
Die heb ik hier niet gebruikt. Mijn uitdaging is het zoeken naar perfectie in belichting. Tenminste, zoals ik het hebben wil. Wat de één perfectie noemt vindt de ander misschien saai of heeft daar een ander idee over.
Deze foto is genomen met 3 lampen waarvan eentje de hoofdlamp is. Een grote softbox naast. Mijn "zon".

Een lamp die ik hoog heb staan en eentje die helemaal links achterstaat om alles netjes uit te lichten. Het licht hier is precies wat ik zoek. Zacht, helderder op de kop en ogen, warm, precies genoeg maar nooit te fel. Belangrijk is hierbij dat de catchlights mooi vallen. Dat is mijn obsessie inmiddels
Ik zoek nog een statief waarbij ik de lamp lager kan plaatsen.
Gister een zakelijke shoot, (Een advocate. Dus heel klassiek en netjes maar met pit) waarbij een witte achtergrond gebruikt is. Dan heb ik weer andere opstelling en licht staan. Zoals o.a. een lamp op de achtergrond achter het model. Heel anders dan de hondenvachten belichten.

Andere sfeer ook. Maar ook erg leuk.
Soms gebruik ik bij wit als achergrond ook een licht achter de achtergrond. Geeft een mooi effect.
Ik mis nog het hebben van een eigen vaste studio waar je de tijd en ruimte hebt om constant te spelen met het licht zonder steeds na elke shoot alles op en af te bouwen en te herinneren hoe je alles had staan.
Wanneer een shoot geboekt wordt willen de mensen graag mijn stijl terug zien. Ze zeggen dan: Ik wil ook zo'n foto, een FotoMelle. ;-) En dat is de stijl die je hier ziet. 1 hoofdlicht en de rest bij en invul, strijk ect. Zolang de honden maar belicht worden zoals ik het wil en mooi vind.
De foto's van Zoë met de spagettie bijvoorbeeld zijn met alleen maar 1 lamp gemaakt. Recht van voren en verder natuurlijk licht.
De foto van Zoë als engel ook trouwens. ;-)
Dus, een lang antwoord op je vraag, ja ik gebruik regelmatig een andere opstelling maar bij de honden wel welke hoort bij mijn stijl.