Het is 27 jul 2025 12:08

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur paardenoog
 paardenoog
BerichtGeplaatst: 14 aug 2015 21:15 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Mijn eerste post op dit forum ter beoordeling. Ik ontvang heel graag tips, maar zeg er wel bij dat ik pas 2 dagen in het bezit ben van mijn camera en dus nog veel moet leren :)

toestel:
Canon EOS 350D met 18-55 kitlens.

gemaakt in:
stand macro
Tv 1/200
Av 5.6
Iso 400
witbalans auto

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Share on FacebookShare on Twitter 
 paardenoog
BerichtGeplaatst: 14 aug 2015 22:30 
Lid

Ohh ik las net dat je maximaal 8 foto's per topic mag plaatsen? In dat geval wil ik er graag nog 2 foto's bij doen, namelijk:

Fotografie

en (dit is een ander paard dan de foto's hierboven):
Fotografie

paardenoog
BerichtGeplaatst: 15 aug 2015 08:52 
Lid
Fotografie

de foto's zijn te klein graag even groter plaatsen, anders moet ik dit sluiten....

► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

als je foto's er bij plaatst dan kun je op bewerk klikken onder je eerste foto en dan de andere foto's er bij plaatsen ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website

paardenoog
BerichtGeplaatst: 15 aug 2015 09:18 
Lid

Dan heb ik iets verkeerd begrepen want ik heb de foto's speciaal verkleind voor het plaatsen hier.. De langste kant heb ik op 900 pixels gezet omdat ik begreep dat het anders te groot zou zijn? Nu begrijp ik niet meer wat nu wel de bedoeling is, wat moet nu 900 pixels zijn dan?

paardenoog
BerichtGeplaatst: 15 aug 2015 12:12 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Geslacht: Man
Waarschijnlijk heb je bij Photobucket een instelling verkeerd staan, want de langste kant is hier 640 pixels. :)

Scherpte ziet er bij de 1e het best uit en de belichting van alle 3 is ook goed. :upc
Foto's van zo'n oog kunnen weleens leuk zijn, maar dan moet je denk proberen er iets speciaals van te maken.
Ik zou in ieder geval proberen om de hekken in de achtergrond zoveel mogelijk te vermijden, dan had je bij bijv. foto 1 een wat lager standpunt moeten innemen.
Ook vind ik bij de 1e en 3e er teveel onscherp hoofd op staan en bij de 2e teveel bomen, bij de 3e heb je dan ook nog die vervelende paal, dit zou je kunnen oplossen door voor een portretuitsnede te kiezen.

paardenoog
BerichtGeplaatst: 16 aug 2015 20:56 
Lid

Dank je voor je reactie, ik zal Photobucket eens goed bestuderen om te bekijken hoe dit gebeuren kon.

Ik begrijp wat je bedoelt met de achtergrond. Ik ben met name heel erg bezig geweest om het oog scherp te krijgen en heb niet goed gekeken naar wat daar achter allemaal is. De foto's zijn gewoon aan huis gemaakt waar mijn paarden staan en ik ben er niet mee naar een aparte locatie gegaan, het is meer om de camera te leren kennen en wat te proberen :). Maar Ik kan hier zeker wat mee, bedankt! Binnenkort maar even in de herkansing.

paardenoog
BerichtGeplaatst: 16 aug 2015 21:10 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Kijk bij Photobucket bij Settings-->Albums-->Upload options en stel 'm in op 1024x768.

Als je dan je foto upload met 900 pixels aan de langste zijde wordt ie als het goed is ook zo weergegeven.

paardenoog
BerichtGeplaatst: 16 aug 2015 21:40 
Lid

Bedankt, als het goed is, is het nu gelukt!

paardenoog
BerichtGeplaatst: 16 aug 2015 21:58 
Lid
Fotografie

Een oog. Iedereen heeft volgens mij wel eens een oog gefotografeerd? :D
Die van mij heb ik uiteindelijk niet lang bewaard :blush

Ik ben het met Ron eens dat de scherpte van de eerste de beste is en dat ze allemaal goed belicht zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen