Vandaag leek er een einde te komen aan een paar dagen slecht weer. De vooruitzichten zagen er goed uit voor een mooie zonsopkomst, dus de gok gewaagd. De afgelopen dagen waren wel geschikt goede locatie uit te zoeken (Google Maps en Suncalc). De zon komt immers niet overal op en het is me al een keer overkomen dat ik verkeerd opgesteld stond.
Deze ochtend ben ik naar de Noorderplassen gereden. Dit unieke natuurgebied in Almere kent een rijkdom aan natuur (niet allen planten, maar ook dieren zoals diverse watervogels, bevers, herten en schotse hooglanders) en water. De Noorderplassen grenzen aan de Lepelaarsplassen.
Rond het natuurgebied wordt een woonwijk gebouwd. Noorderplassen-Oost is in de jaren 90 gebouwd, de Noorderplassen-West is in ontwikkeling sinds 2000. Nadeel van die ontwikkeling is dat dit ten koste gaat van een mooi natuurgebied.
Uiteraard was ik niet geïnteresseerd in het vastleggen van een zonsopkomst in een woonwijk, maar wel in het natuurgebied.

Ik heb gebruik gemaakt van een 10 stops ND-filter. Exif: 13sec, f/14.0, ISO100, 70mm.