Provorm schreef:
Het lijkt wel alsof ik de sluiter zie op foto 2 en 3. Zie onder op de boom maar ook op de trui in de zelfde horizontale lijn. Gebeurt mij ook vaak op vol vermogen van de flitser. Hoe sterker de flitser flitst hoe langer de flitsduur. Hij moet even op kracht komen zeg maar.
1/1 is volgens mij volle kracht! Althans daar ga ik even vanuit. Heb absoluut onvoldoende kennis van het werken met flitser...Ik moet de kracht van het flitsen gewoon nog allemaal ontdekken.
Zo weet ook niet hoe ik nu de witbalans moet instellen? Zet je die op auto of stel je die in op flash... en als je externe flitser gebruikt wat doe je dan met je witbalans?
Frans; je hebt gelijk. Ik herinner me nu dat ik de flitser in mijn hand hield. Dus inderdaad van links en op ooghoogte. Dat meten ga ik de volgende keer zeker doen!
In de tweede opname kan het zijn wat Provorm aangeeft. Kan het ook zijn omdat de flitser te laag stond, stond op de grond terwijl het model bijna 1,60 cm is?
Wellicht zijn het wel heel voor de hand liggende vragen maar ik heb niemand in mijn omgeving die van dit iets af weet. Dus met wat antwoorden van jullie ben ik heel blij.