JoCa schreef:
Nu zit ik eraan te denken om de 70D met de 70-300mm te vervangen voor de Sony a 77II incl een Sony SAL 4-56/70-400 G SSM II objectief.
Die Camera is behoorlijk snel, en heeft ook veel focuspunten...
Ik heb verschillende reviews gelezen, en gezien.
Is er iemand die ervaring met deze combinatie?
Ik heb een Sony A77II, maar dan met een Minolta 200mm f/2.8 + een 2x teleconverter en fotografeer daar ook meest vogels mee.
Voordeel van deze combinatie is dat het vrij licht is[lens + teleconverter 1 kg.] en dat als ik bijv. naar de dierentuin ga, of ik ga foto's van onze hond maken ik een lichtsterk en heel snel 200mm objectief heb die maar 800 gram weegt.
Ik heb met m'n vorige camera de eerste A77 ook weleens foto's gemaakt met de SAL70-400mm SSMII, tijdens een Sony-dag en dat is ook een schitterend objectief.
Heb 'm zelfs getest met een 1,4x teleconverter en dat viel ook helemaal niet tegen, alleen moest ik toen handmatig scherpstellen, maar dan heb je wel 560mm.
Birdman hier op het forum heeft de SAL70-400mm SSMII in combinatie met de Sony A57 en maakt daar ook hele mooie vogelfoto's mee.
Als je foto's wilt zien die hij of ik gemaakt hebben dan klik je op zijn naam, of op mijn naam en dan op "zoek foto's gebruiker".
Als het goed is laat hij ook altijd de Exif in z'n foto's staan, dus kun je zowel bij hem als bij mij met een Exif-reader zien met welke camera en objectief de foto's gemaakt zijn.
Dit is de foto die ik gemaakt heb met de Sony A77 en SAL 70-400mm SSMII + Sony 1,4x teleconverter: