Het is 22 jul 2025 11:25

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bruiloft Linda & Shamir
 Bruiloft Linda & Shamir
BerichtGeplaatst: 15 okt 2015 21:24 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
FiToLo schreef:
Sugarman en Fran: dank jullie wel voor de uitleg! Ik begrijp het, denk ik.
Samengevat: Je kan idd iedere kritiek pareren met vermelde argumenten als het maar de bedoeling was.
Het lijkt mij dan ook belangrijk dat je met bepaalde kritiek volwassen omgaat en ofwel met argumenten komt ofwel de "kritiekgever" gelijk geeft en er dan iets aan doet.

De benadering van dat je dan iedere kritiek kan pararen is voor mijn gevoel een wat negatieve benadering. Het is denk ik niet de bedoeling om kritiek te pareren. Als kritiek ontvanger kan je kritiek beoordelen op de waarde die het voor jou gevoel heeft. Lang niet elke kritiek heeft een toegevoegde waarde, dat geldt niet alleen op dit forum maar ook in het dagelijks leven.

Met je laatste opmerking ben ik het geheel eens al denk ik dat je als laatste bedoeld dat je er iets mee doet.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bruiloft Linda & Shamir
BerichtGeplaatst: 15 okt 2015 21:44 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja, Fran, dat bedoelde ik :) Dank u voor de reactie :up

Het lijkt me interessant om er in de toekomst eens op letten hoe (vooral bij portretten) bepaalde mensen de kritiek gaan beoordelen als zijnde waardevol en/of wanneer ze een beetje geïrriteerd reageren en/of wanneer ze toegeven als kritiek een toegevoegde waarde heeft.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Bruiloft Linda & Shamir
BerichtGeplaatst: 13 nov 2015 01:28 
Lid
Fotografie

Ik wilde dit toch nog even afmaken om te laten zien wat ik bedoelde, ook al is het niet optimaal op een zo'n kleine foto.De rest van de foto hoeft er niet onder te lijden en zeker niet als je van de raw versie uit gaat.

Fotografie

Profiel op dit foto forum
 Bruiloft Linda & Shamir
BerichtGeplaatst: 13 nov 2015 02:47 
Lid
Fotografie

Ik denk dat het punt gemaakt is.
Het is wenselijk wat detail te hebben in deze mooie jurk vooral omdat de mensen zelf en de familie later nog eens over de mooie jurk willen kunnen praten.

Sugarman heeft ook laten zien in een nieuwe reeks daar rekening mee te houden.

Bruiloft Linda & Shamir
BerichtGeplaatst: 13 nov 2015 10:41 
Lid
Fotografie

Dat het kan, daar twijfelde ik ook niet over (en ik denk de mensen die een beetje handig zijn met photoshop ook niet). Wat ik al eerder zei: "Wellicht is er van alles mogelijk door verschillende foto's (die een verschillende belichtingscompensatie hebben) te combineren, maar je moet daar maar zin in hebben, de tijd voor hebben, het geld voor over willen hebben."

Als je deze bruilofshoot nog een beetje betaalbaar wilt houden, danwel er nog iets aan wilt verdienen, dan moet je keuzes maken. Het nadeel van 1 foto zo bewerken is dat je de rest waar deze jurk in het zonlicht is gefotografeerd ook zo zou moeten bewerken.

De bewerking heeft wel een hele mooie foto opgeleverd! :upc

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3