Mooie vogels die Torenvalken.
Je update toont al wat beter, maar ik denk dat als je naar de echte scherpte gaat kijken je 1e foto de beste is.
Gewoon blijven proberen, dan krijg je 'm[haar in dit geval

] vanzelf wel een keer goed voor de lens.
Ik zit net naar je Exif te kijken en zie dat je een full frame camera hebt.
Je hebt de ISO in alle foto's op ISO-100 staan en in de 1e foto heb je een sluitertijd van 1/40.
Ik zou in zo'n geval met zo'n camera zeker de ISO een stuk hoger hebben gezet.
Ook had je in de 1e foto de beschikking over maximaal f/2.8 en je hebt f/5.6 gebruikt.
Ook hier had ik zeker naar f/3.5 gegaan met zo'n lage sluitertijd....je hebt een heel goed objectief, dus ik denk dat f/2.8 hier ook nog wel had gegaan, want je zat niet heel erg dichtbij, dus ik denk dat je dan de hele Valk nog wel scherp had gehad.
In foto 2 en 3 zie ik dat je een teleconverter hebt gebruikt en ook hier f/5.6.
Met een teleconverter zijn de foto's met het grootst mogelijke diafragma[hier f/5.6] meest niet het scherpst.
Ik zou met teleconverter maximaal f/7.1 gebruiken, misschien is f/8 nog beter en gewoon wat hoger in de ISO gaan, want dat kan makkelijk met die camera.
Zou de camera op diafragma voorkeuze zetten, de ISO op 400, diafragma op f/8 en dan kijken of de sluitertijd snel genoeg is.....is de sluitertijd niet snel genoeg kun je ook nog makkelijk naar ISO-800 of ISO-1600.