Het toeval wil dat ik een paar maanden terug eens ben toegevoegd aan een Facebook fotografennetwerk in Amersfoort. Nadat ik mij daar eens had vooropgesteld met een leuke flitsfoto en mijn passie voor de flitser uit de doeken heb gedaan, werd mij de vraag gesteld of ik geen Workshops over de flitser geef. En van het één kwam het ander. Zaterdag 21 november had ik hier in de woonkamer 10 enthousiaste fotografen en hield ik mijn eerste Workshop. Inmiddels staat de tweede gepland in januari volgend jaar. En ook al weer vol.
Ik dacht daar moet ik wat mee gaan doen. Alles begint bij een web/facebook pagina en daar moet toch ook een biografietje en of een "even voorstellen" stukje in. Niets zo leuk dan een eigen portretje. Nu heb ik best wel eens een zelfportret gemaakt. Maar nu moet er een boodschap in. En dan vind ik het zelf toch al gauw lachwekkend worden. Toch ga ik de schaamte overwinnen en hem hier gewoon plaatsen en jullie gewoon vragen of dit inderdaad lachwekkend is of dat ik er wel een boodschap mee over kan brengen.

60mm - f/10 - iso200
flits direct - rechts voren
flitser in paraplu - links achter
Brand maar los
UPDATE: De te scherpe vlekjes van het achtergronddoek verwijderd.

Groet,
Johan.