Vanmiddag ook even bij de Velduilen wezen kijken.
Wat een vertoning, lijkt de wildbaan op de Veluwe wel tijdens de bronst.
Staan wel 30 auto's op die dijk en lopen allemaal mannetjes met hele grote lenzen en statieven heen en weer.
Ik had daar weinig zin in, dus de auto wat verderop neer gezet en ja hoor, er kwam een Velduil mijn kant op vliegen.
Eigenlijk te donker voor vluchtfoto's, toch geprobeerd, maar zoals ik al dacht bewogen foto's.
Maar die Velduil ging precies tegenover mijn auto aan de overkant van de sloot zitten, dus misschien kon ik toch nog een paar leuke foto's maken.
Nadat ik een paar foto's vanuit de auto gemaakt had hoorde ik al een auto met een dieselmotor aankomen en er stopte een busje achter me.
2 mannen met lange lenzen stapten gelijk uit en liepen naar beneden, zonder ergens op te letten en recht op die Velduil af.......gek hè, dat dat beestje dan weg vliegt?!
Beestje vliegt weg en ze stappen weer in dat busje om de kant op te rijden die de Velduil op vloog en daar zal zich wel weer hetzelfde ritueel herhalen.
Had het eigenlijk wel een beetje gehad, maar toch de auto nog een stuk verder weer neer gezet en wat kwam er toen voor m'n lens zitten.....juist, mevrouw Torenvalk, die waarschijnlijk ook wel wat aandacht wilde.
Ondanks het weinige licht toch geprobeerd en zaten toch nog een paar redelijk scherpe tussen en dat met 1/40.....was ik in ieder geval niet voor niets daarheen geweest.

Heb straks 2 weken vrij, dus ga misschien nog wel een keer doordeweeks daar kijken en hopen dat 't dan minder druk is en dat ook het licht meer meewerkt.