Het is 22 aug 2025 08:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur ~~Frillensee~~
 ~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 13:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Frillensee, de oorspronkelijk natuurijsbaan van Inzell. In vroegere tijden werden hier de werdstrijden verreden op een geveegde 400 meter baan. De voorzieningen van de schaatser kun je niet meer vergelijken met de hedendaagse. Eer je bij de baan bent zal je een stuk moeten wandelen, een tocht van een klein uurtje of als je geluk had een stukje meerijden op een tractor. Een kleedkamer was er niet, er staat een 'schuilhutje' daar moesten de schaatsers het mee doen. Koekie en zopie daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Deze winter kon er heerlijk geschaatst worden op de Frillensee. Immers het grote voordeel van géén sneeuw en wél vorst is dat er dan een prachtig ijsvloer kan groeien. Zonder scheuren of andere obstakels. Een ander bijkomend voordeel is dat er nimmer wind staat in Inzell....

1. Fotografie

2. Fotografie

3. Fotografie

We hebben genoten van een middagje natuurijs...

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 ~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 13:37 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Foto's zijn goed scherp, maar met name de composities wringen hier voor mij een beetje.
Nr 1: net geen keuze gemaakt tussen landschap en schaatser. Voor beiden is het "Net te weinig". Ik zou deze dan ook flink croppen.
Nr 2: idem dito.
Nr 3: voor mij de beste, zeker na je uitgebreide inleiding. Hier had van mij nog ietsje meer ruimte boven en beneden erbij gemogen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 ~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 14:00 
Lid
Fotografie

hha, ik snap je wel hoor Henry. Heb beide foto's ook zelf veel meer in gecropte versie, maar ik dat dan beginnen ze over het landschap wat niet zichtbaar is. Verkeerde keuze gemaakt!
Bij de laatste heb ik gewoon geen ruimte. Had de keuze om met 50 mm lens te schieten of de 300mm. De laatste had ik dit ritje niet bij me... ( we hadden ook een droge meegenomen op het meer vanuit een ander perspectief vast te leggen) We konden gewoon niet meer sjouwen!

~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 16:01 
Lid
Fotografie

Zijn jullie daar voor je wintersport of hebben jullie daar ook meegedaan aan schaatswedstrijden of een toertocht (alternatieve Elfstedentocht bijvoorbeeld)? Van mijn zus weet ik dat het een schitterende plek is voor schaatsers. Zelf ben ik niet zo van het schaatsen (nooit goed geleerd om te schaatsen).

~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 17:30 
Lid
Fotografie

We zijn daar voor vakantie waarin het schaatsen wel centraal staat. Twee weekenden per jaar kunnen mijn jongens dan wedstrijd rijden op een baan met ideale omstandigheden. Dat zie je terug in de resultaten.
Hier staan we dus op de natuurijsbaan, normaal gesproken kan jer niet op. Als er sneeuw ligt dan weet je niet hoe dik de laag ijs is. Nu lag er nergens een vlok sneeuw en was het meer prachtig bevroren met een ijsvloer van 15/20cm dik! Het meer is niet geschikt voor de alternatieve elfstedenstocht, daarvoor zal je moeten afreizen naar de Weissensee....

~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 03 jan 2016 18:08 
Lid
Fotografie

Ik vind nr-1 goed weergeven hoeveel ruimte je hebt ten opzichte van de andere schaatsers. Misschien boven nog een randje eraf.

~~Frillensee~~
BerichtGeplaatst: 07 jan 2016 19:19 
Lid

Volg Henry in deze. Gr. Hans.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp